| کد خبر: 182259 |

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

◄ ضرورت هوشمند شدن حمل‌ونقل

در حال حاضر اگر شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در کشور را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که اغلب آن‌ها از نیروهای جوان و متخصصی برخوردار هستند که ایده‌های خوبی برای ایجاد زیر ساخت‌های خدماتی از قبیل حل معضل ترافیک، آلودگی هوا و حمل‌ونقل در سطوح مختلف دارند.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواست تا شرکت‌های دانش‌بنیان جایگزین شرکت‌های سنتی به خصوص در بخش حمل‌ونقل کشور شوند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به این مطلب که موسسات دانش‌محور با بهره‌گیری از نیروهای جوان ایده‌های موثری در ارتباط با حمل‌ونقل دارند، اظهار کرد: موسسات دانش‌بنیان  هم دارای نیروی فعال جوان و تحصیلکرده هستند و هم‌چنین ایده‌های خوب برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در اختیار دارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت رویکرد هوشمند شدن بخش‌های مختلف از جمله هوشمندسازی حمل‌ونقل، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط فعلی فواید زیادی برای کشور دارد. ساختار کشور نیاز به تغییر علمی دارد و برای این کار راهی به جز این‌که همانند سایر کشورهای دنیا این مسیر را طی کنیم، پیش‌رو نداریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حرکت به سوی استفاده از دانش روز دنیا در به دست آوردن دستاوردهای مطلوب آن، افزود: باید به سمتی حرکت کرد که در حوزه حمل‌ونقل هوشمند از توان شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد. باید پذیرفت که  این شرکت‌های دانش‌بنیان علمی‌تر و تخصصی‌تر به مسائل می‌نگرند و افق‌های بالاتری را می‌توانند برای رسیدن به اهداف در این بخش ترسیم کنند.

به گفته وی، در حال حاضر اگر شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در کشور را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که اغلب آن‌ها از نیروهای جوان و متخصصی برخوردار هستند که ایده‌های خوبی برای ایجاد زیر ساخت‌های خدماتی از قبیل حل معضل ترافیک، آلودگی هوا و حمل‌ونقل در سطوح مختلف دارند.

لاهوتی به این نکته نیز اشاره کرد که، بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان این روزها در بخش خصوصی و برخورداری از نیروهای متخصص و جوان شکل می‌گیرد و باید برای حل بسیاری از مشکلات از آن‌ها حمایت شود، گفت: برای این‌که سطح علمی شرکت‌ها را به سطح دنیا برسانیم باید شرکت‌های دانش‌بنیان را جایگزین این شرکت‌ها که به صورت سنتی اداره می‌شوند، کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت همه جانبه از شرکت‌ها دانش‌بنیان و تقویت‌ آن‌ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند رو به رشدی را در کشور طی می‌کنند و ایده‌هایی که در بخش‌های مختلف عرضه می‌کنند از کارآیی بالایی برخوردار هستند و بنابراین دولت و مجلس باید در حمایت از این شرکت‌ها گام‌های اساسی بردارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.