| کد خبر: 176671 |

◄ درخواست عضو کمیسیون عمران: «اسلامی» روحیه مطالبه‌گر داشته باشد

ایجاد معاونت راه روستائی یکی از مسائلی است که نمایندگان مجلس نیز بر آن نظر مثبت دارند. این مهم در یک بلاتکلیفی خاصی در جنبه احداث و نگهداری به سر می‌برد.

تین نیوز

با آغاز به کار محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی انتظارات و پیشنهاداتی مطرح می‌شود که تحقق آن در دوره قبل مدیریت این وزارتخانه محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس در این‌باره اظهار کرد: اولین مساله‌ای که وزیر راه باید به آن ورود پیدا کند کاهش تنش‌های به وجود آمده در نظام مهندسی است که در عمل دو مجموعه نظام مهندسی و وزارت راه را مقابل یکدیگر قرار داده است.

محمد دامادی با تاکید بر این نکته که بار دیگر باید اتصال میان نظام مهندسی و وزارت راه صورت بگیرد، گفت: مهندسان عمران بازوی اجرائی و توانمند وزارت راه و شهرسازی در کشور هستند و این اقدام می‌تواند به روان سازی جریان ساخت و ساز در کشور کمک کند.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع راه‌های روستائی پرداخت و افزود: ایجاد معاونت راه روستائی یکی از مسائلی است که نمایندگان مجلس نیز به آن نظر مثبت دارند. این مهم در یک بلاتکلیفی خاصی در جنبه احداث و نگهداری به سر می‌برد.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده یکی دیگر از مسائلی است که اسلامی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، افزود: باید برنامه منظم و مدونی برای سرعت بخشیدن به نوسازی بافت فرسوده در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد و تکلیف اجرایی این موضوع باید روشن شود.

دامادی موضوع بافت فرسوده را یکی از دغدغه‌های مردم دانست و افزود: اقدامات عملیاتی در این زمینه هر چه زودتر باید آغاز شود.

به گفته وی، متاسفانه مسکن مهر در دوره گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفت و باز هم این مردم هستند که در این دوره آزار می‌بینند زیرا قشری در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند که از درآمد اندکی برخوردار هستند. در حوزه‌های ریلی باید با حمایت دولت و برداشت از صندوق ذخیره ارزی به نظر می‌رسد می‌توان سیستم ریلی را گسترش داد.

وی تصریح کرد: ریل یکی از عناصر اصلی و مهم در بخش حمل‌ونقل بار و مسافر است که باید گسترش آن در کشور رقم بخورد.

دامادی یکی دیگر از انتظارات خود از اسلامی را احداث فرودگاه‌ها عنوان کرد و گفت: آقای اسلامی در حوزه هوا و دریا نیز برنامه‌های جامعی باید داشته باشد. تصور می‌شود تمامی این موارد با تعامل خوب وزارت راه .و شهرسازی با مجلس و کارشناسان خبره تحقق پیدا کند.

نماینده مردم ساری در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه سال آینده افزایش خواهد یافت یا خیر، گفت: تخصیص بودجه باید از سوی دولت شکل بگیرد و مجلس دخالتی در آن ندارد. همه کاره بودجه دولت است و باید در اختصاص دادن بودجه عمرانی با دست دلبازی بیشتری عمل کند.

به گفته دامادی، بودجه صفر درصدی راه روستائی قطعاً فشار مضاعفی را بر وزارت راه و شهرسازی وارد می‌کند. دولت باید در اختصاص بودجه عمرانی تجدید نظر کند و مجلس نیز در تصویب آن حمایت لازم را به انجام می‌رساند. اگر دولت به مثابه سال‌های گذشته بودجه‌بندی کند، اسلامی نیز کاری در وزارت راه از پیش نخواهد برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: اسلامی باید با روحیه مطالبه‌گر ار دولت بخواهد تا بودجه عمرانی این بخش با افزایش همراه شود. دولت باید امکانات لازم در حد وزرات راه و شهرسازی که در برگیرنده 4 تا 5 وزارتخانه است را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد. ما باید در ایجاد زیرساخت‌ها تسریع کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.