| کد خبر: 148551 |

رضایی کوچی مطرح کرد:

تولید مسکن ارزان قیمت در بافت فرسوده

رییس کمیسیون عمران مجلس، معتقد است که دهک های متوسط روبه پایین توانایی پرداخت سپرده صندوق پس انداز مسکن یکم را ندارند.

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران مجلس، معتقد است که دهک های متوسط روبه پایین توانایی پرداخت سپرده صندوق پس انداز مسکن یکم را ندارند.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با بیان اینکه رونق بازار مسکن به تزریق منابع و تسهیلات نیاز دارد، گفت: امروز جامعه هدف باید اقشار متوسط رو به پایین باشد، آنهایی که درآمد خوبی دارند، مشکل مسکن ندارند، مشکل امروز بخش مسکن دهک های متوسط رو به پایین است، که تسهیلاتی که به آنها پرداخت می شود، باید متناسب با حقوق این دهک‌ها باشد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معلمی که ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می‌گیرد نمی‌تواند 50 درصد حقوق خود را به مسکن و وام اختصاص دهد، افزود:حتما باید در بازپرداخت وام مسکن به گونه ای برنامه ریزی شود که متناسب با درآمد اقشار متوسط رو به پایین باشد.

آیا دهک‌های متوسط رو به پایین توان سپرده گذاری اولیه در صندوق پس انداز یکم را دارند یا خیر؟

رضایی کوچی ادامه داد: اگر مقرر شده که صندوقی برای بخش مسکن تشکیل شود و مردم در آن سپرده قرار دهند، باید گفت که بسیاری از مردم توانایی پرداخت این سپرده را ندارند، یعنی اگر باید سپرده اولیه گذاشته شود تا بتوان از این منابعِ تسهیلاتی استفاده کرد، باید تاکید کرد که این موضوع باید دقیق مدنظر قرار گیرد که آیا دهک‌های متوسط رو به پایین توان سپرده گذاری اولیه در صندوق پس انداز یکم را دارند، یا خیر.

وی با بیان اینکه مسکن های جدید باید در بافت فرسوده به لحاظ آماده بودن زیرساخت‌ها و اینکه زیرساخت‌های زیادی دارد ساخته شود، یادآور شد:در بافت فرسوده می توان ارزانتر مسکن تولید کرد، چراکه زیرساخت‌های آن موجود است و دولت اگر به سمت ساخت بافت فرسوده حرکت کند، در درجه نخست بافت فرسوده را احیا می‌کند و همچنین افراد با هزینه کمتری می توانند صاحب خانه شوند.

نظارت ساخت‌ها باید مراقبت شود تا ضعیف نشود

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش مسکن باید مراقب کیفیت مصالح بود و مراقبت کرد که نظارت ساخت‌ها ضعیف نشود، افزود:کیفیت مصالح ساختمانی رو به کاهش است و به دلیل اینکه قیمت میلگرد و آهن آلات افزایش یافته و در قیمت مسکن تأثیر گذاشته است، که این به معنای این بوده که اراده ای خارج از وزارت راه و شهرسازی باید به بخش مسکن ورود کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید به بخش مسکن نگاه ویژه ای داشته باشد و بانک ها و دستگاه های دیگر باید در این امر همراهی و همکاری کنند، تا بتوان مسکن را از رکود خارج کرد./

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.