| کد خبر: 172252 |

استیضاح وزیر اقتصاد/ حاجی‌دلیگانی: سفره‌های مردم نامرئی شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: با افزایش تورم، سفره‌های مردم آنقدر کوچک شده که به مرز نامرئی شدن رسیده است.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: با افزایش تورم، سفره‌های مردم آنقدر کوچک شده که به مرز نامرئی شدن رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی استیضاح وزیر اقتصاد، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در موافقت با اسیتضاح کرباسیان گفت: آقای کرباسیان در برنامه هایی در جلسه رأی اعتماد اعلام کردید مهار تورم افسار گسیخته از دستاوردهای دولت یازدهم است و گفتید ثبات و آرامش بر اقتصاد کشور حاکم شده است.

وی افزود: در جلسه رأی اعتماد اعلام کردید که تورم از ۴۱.۲ درصد در سال ۹۱ به ۸.۲ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: شما در جلسه رأی اعتماد اعلام کردید که ضریب نرخ ارز به کمتر از ۵ درصد در سال ۹۵ کاهش یافته است و در شاخص های کارآفرینی و فساد ستیزی رتبه ایران بهبود یافته است. شما مدعی شدید ایران از گروه کشورهای با ریسک سرمایه‌گذاری بالا خارج شده است.

حاجی دلیگانی افزود: اما دلار در زمان شما به ۱۲ هزار تومان رسید. متوسط قیمت یک متر زمین ۶۸ درصد افزایش یافته و به حدود ۸ میلیون تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: روزانه یک هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور افزوده شد. تورم در خردادماه به ۱۳.۵ درصد رسیده است یعنی نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد قیمت کالاها رشد داشته است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: نقدینگی کشور ۱.۶ تریلیون تومان افزایش یافته و در دوره شما رتبه ایران در بهبود کسب و کار 4 پله سقوط داشته است. قیمت سکه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسیده و سفره های مردم آنقدر کوچک شده که به مرز نامرئی شدن رسیده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: مدیریت شما در وزارت اقتصاد موجب شد ۹ تا ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور و ۷ تن طلای کشور از دست برود. اگر در این مشکلات نقشی نداشتید پس چرا وزیر اقتصاد هستید؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.