| کد خبر: 155151 |

◄ شهر فرودگاهی الگوی موفق کشورهای توسعه یافته

یک عضو کمیسیون عمران معتقد است، موقعیت لجستیکی شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) را بی‌نظیر عنوان می‌کند و معتقد است، شهر فرودگاهی یک الگوی موفق است که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته آن را تجربه کرده‌اند و شاهد تأثیر آن بر رشد اقتصادی کشور خود بوده‌اند.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس موقعیت لجستیکی شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) را بی‌نظیر عنوان می‌کند و معتقد است، شهر فرودگاهی یک الگوی موفق است که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته آن را تجربه کرده‌اند و شاهد تأثیر آن بر رشد اقتصادی کشور خود بوده‌اند.

سید کمال‌الدین شهریاری در گفتگو با خبرنگار هفته‌نامه حمل‌ونقل عنوان کرد: «شهرهای فرودگاهی مانند مناطق آزاد هستند. برای مثال، زمانی که یک تاجر و بازرگان قصد ترانزیت دارد، می‌تواند چند روز در شهر فرودگاهی مستقر شود. در این مدت از تمام امکانات شهری مانند هتل، بانک، گمرک، فروشگاه، خدمات، تفریحی و ... استفاده کند و اگر این امکانات به صورت جامع و کامل در شهر فرودگاهی امام (ره) در دسترس مسافر قرار بگیرد، این مسافر در سفرهای بعدی این فرودگاه را برای ترانزیت کالای خود انتخاب خواهد کرد.»

او توسعه حمل‌ونقل ترکیبی در شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) را مهم‌ترین بخش توسعه لجستیکی دانست و افزود: «حتی بسیاری از کشورها از موقعیت شهرهای فرودگاهی خود استفاده می‌کنند و با برگزاری نمایشگاه‌های دائمی، صنایع‌دستی خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند و مسافران از ظرفیت‌های کشور میزبان مطلع می‌شوند و در پی آن می‌توان شاهد افزایش پروازها و نشست‌وبرخاست هواپیماها بود.»

شهریاری گفت: «شهرهای فرودگاهی جایی برای ارائه و عرضه کالا هستند و خطوط ریلی می‌تواند در پشتیبانی بسیار مؤثر باشد.»

طبق گفته او، خطوط ریلی ارزان‌ترین وسیله برای حمل‌ونقل کالا هستند و در طرح جامع «حمل‌ونقل ریل‌محور» فرودگاه امام خمینی (ره) جزء گره‌های حمل‌ونقل بوده است و ظاهراً برنامه‌های خوبی برای آن پیش‌بینی‌شده است؛ اما اینکه به چه میزان موفقیت‌آمیز خواهد بود و سرمایه‌گذاران به این موضوع ورود خواهند کرد، جای سؤال است.

این نماینده مجلس بیان کرد: «چندی پیش، با برخی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کردیم و مسئولان شهر فرودگاهی برای توسعه لجستیکی و ترانزیت آن طرح‌های خوبی داشتند، اما این طرح‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار است که تنها با ورد بخش خصوصی واقعی محقق خواهد شد.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.