| کد خبر: 136012 |

تشکیل کارگروهی از دولت و مجلس برای ساماندهی نرخ عوارض جاده ای/عوارض گران صدای مردم را درآورده است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت بازنگری در نرخ عوارض جاده ای، گفت: کارگروهی از کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی نرخ عوارض جاده ای را ساماندهی می کند.

تین نیوز

حمید بنایی با اشاره برخی نارضایتی ها در خصوص نرخ بالای عوارض جاده ای ، گفت: همسو نبودن کیفیت خدمات ارایه شده در راه ها با نرخ گران عوارض جاده ای مورد انتقاد نمایندگان نیز است.

 

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه اخذ عوارض جاده ای برای جبران هزینه کرد بخش خصوصی در ایجاد آزادراه ها و بزرگراه های کشور صورت می گیرد، تصریح کرد: اینکه بخواهیم عوارض جاده ای را حذف کنیم ممکن نیست، زیرا دولت بودجه ای برای پرداخت هزینه‌کردهای بخش خصوصی در ایجاد بزرگراه و آزادراه های کشور ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه حضور بخش خصوصی و حتی بانک ها در ایجاد آزادراه ها و بزرگراه ها امر مطلوبی است، اما افرایش بی رویه عوارض جاده ای جای بحث دارد، تصریح کرد: انتظار مردم در عوض پرداخت عوارض جاده ای، ایمن سازی مسیر، در نظر گرفتن ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﻨﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ و اﺟﺮاﻳﻲ روﺷﻨﺎﻳﻲ راه ﻫﺎ و نصب علایم و هشداردهنده های لازم است که این موضوع در بسیاری از جاده ها لحاظ نشده اما اخذ عوارض گران ادامه دارد.

 

ضرورت پرداخت یارانه برای کاهش نرخ عوارض جاده ای

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی برای کاهش بار عوارض گران جاده ای باید یارانه ای برای این مهم در نظر بگیرد، افزود: با توجه به نارضایتی های عمده مردم در مسیرهای پرتردد از اخذ عوارض گران تعدیل این نرخ ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی از ضرورت تشکیل کارگروهی متشکل از کمیسیون عمران و وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی نرخ عوارض جاده ای خبر داد و گفت: به طور حتم هفته آتی پیشنهاد تشکیل این کمیته برای کاهش فشار عوارض جاده ای بر مردم مطرح و در اسرع وقت این کمیته تشکیل جلسه خواهد داد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: واقعی‌سازی نرخ‌ عوارض آزادراه‌ها در کنار شناورسازی آن می تواند از نارضایتی های بسیار در خصوص عوارض گران بکاهد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.