| کد خبر: 133257 |

آغاز بهره‌برداری رسمی از پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه‌تقی‌آباد

تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد ۱۰ خرداد به‌طور رسمی با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز
تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد ۱۰ خرداد به‌طور رسمی با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.
 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن اعلام خبر فوق افزود: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد که وظیفه ساماندهی ترافیک در تقاطع پرتردد جاده ورامین- تهران با جاده تهران- امین‌آباد را بر عهده دارد، امروز صبح دهم خردادماه، طی مراسمی با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران افتتاح و تحویل شهروندان خواهد شد.

 

علیرضا جاوید با بیان آنکه تقاطع جاده ورامین- تهران با جاده تهران- امین‌آباد موسوم به سه‌راه تقی‌آباد ازجمله تقاطع‌های پرتقاضای سفر است که به‌دلیل واقع شدن در یکی از مبادی ورودی شهر تهران در بیشتر ساعات شبانه روز با ترافیک سنگین مواجه بوده است، یادآور شد: پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد در ادامه تلاش‌های مدیریت شهری در جهت ساماندهی وضعیت ترافیک در مبادی ورودی شهر تهران، در مدت زمان حدود 2سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

 

وی این تقاطع غیرهمسطح را شامل یک پل اصلی و یک زیرگذر جنوب به شمال دانست و افزود: پل روگذر تقاطع سه‌راه تقی‌آباد سازه‌ای با پایه بتنی و عرشه فلزی به طول 65متر است و طول کلی آن با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی به 400متر می‌رسد. همچنین مسیر زیرگذر این تقاطع، سازه‌ای متشکل از شمع و عرشه بتنی به طول 35متر است و طول کلی آن با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی به 300متر می‌رسد.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اجرای تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد علاوه بر تأمین مسیر حرکت جنوب به شمال، سبب تأمین گردش‌های ترافیکی شمال به شرق(دسترسی تهران به امین‌آباد) و جنوب به شرق (ورامین به بزرگراه امام علی(ع)) نیز شده ‌است، کاهش بار ترافیک در ساعات اوج تردد، کاهش زمان سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به‌عنوان مهم‌ترین تأثیرات بهره‌برداری از این پروژه برشمرد.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.