| کد خبر: 176038 |

◄ افتتاح 10 کیلومتر از خط 6 مترو در آذرماه

در پی واریز مبلغ 700 میلیارد تومان به‌حساب شهرداری تهران تا آذرماه ماه 10 کیلومتر پایانی خط شش متروی تهران افتتاح می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: به‌منظور رفع مشکلات مالی برای تکمیل خطوط شش و هفت مترو تهران اوراق مشارکتی به میزان 700 میلیارد تومان منتشر شد که با رایزنی‌های انجام‌شده این مبلغ به‌حساب شهرداری تهران واریز شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  شرکت مترو تهران و حومه، علی امام تصریح کرد: برای تکمیل 10 کیلومتر پایانی خط شش و هم‌چنین افتتاح تعدادی از ایستگاه‌های خط هفت به منابع مالی جدید نیاز داشتیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: تا پایان امسال حداقل پنج‌ایستگاه شرقی خط هفت و هم‌چنین 10 کیلومتر پایانی خط شش مترو تهران افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: به‌منظور توسعه خطوط شش و هفت متروی تهران اوراق مشارکت به مبلغ 700 میلیارد تومان فروخته شد که این مبلغ به‌زودی برای توسعه خطوط شش و هفت در اختیار شرکت مترو قرار می‌گیرد. خط شش متروی تهران به طول 31‌کیلومتر 30 ایستگاه دارد که از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز می‌شود و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام‌حسین با خط سه، در ایستگاه هفت‌تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می‌دهد و به محدوده شمال غربی تهران می‌رسد.

عملیات حفاری تونل مکانیزه بخش جنوبی خط شش متروی پایتخت (حدفاصل دولت‌آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی) به‌طول شش کیلومتر فروردین‌ماه سال گذشته آغاز شد. بخش جنوبی خط شش متروی تهران پنج ایستگاه دارد که آخرین ایستگاه در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی واقع‌شده است.

 با ورود مدیریت شهری جدید کمیته‌ای به‌منظور بررسی ایمنی خط هفت تشکیل و درنهایت این خط به دلیل نداشتن ایمنی کافی و نقص تجهیزات ریلی تعطیل شد که سرانجام در 24 تیرماه امسال پنج ایستگاه از خط هفت مترو مورد بهر‌ه‌برداری قرار گرفت. این خط متروی تهران از شهرک امیرالمومنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در جنوب شرقی تهران آغاز می‌شود و پس از طی مسیر شرقی-غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه متروی میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهد.

همچنین در ایستگاه شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه متروی توحید با خط چهار و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط در دست‌ساخت شش تقاطع خواهد داشت. این خط سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب خواهد شد و در انتها به میدان کتاب (میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت‌آباد می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.