| کد خبر: 175719 |

◄ دلیل تاخیر راه‌اندازی خط 6 و 7 مترو تهران مشخص شد

شهرداری تهران در تأمین منابع خود با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و طبیعتاً این مسئله بر روی تأمین منابع مترو نیز تأثیر گذاشته است.

تین نیوز

کمبود بودجه دلیل اصلی تأخیر در افتتاح خطوط شش و هفت تهران است.

علی امام، مدیرعامل متروی تهران با اعلام این مطلب گفت: شهرداری تهران در تأمین منابع خود با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و طبیعتاً این مسئله بر روی تأمین منابع مترو نیز تأثیر گذاشته است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علی امام صبح امروز بابیان اینکه شهرداری مشکل مالی دارد و برهمین‌اساس نمی‌تواند بودجه کافی به مترو تزریق کند، در مورد انتشار 2هزار میلیاردتومان اوراق مشارکت برای مترو گفت: تاریخ استفاده از این اوراق تا 31 شهریورماه بود و شهرداری توانست نسبت به انتشار 700 میلیاردتومان اوراق مشارکت اقدام کند.

مدیرعامل مترو تهران افزود: شهرداری برای انتشار 1300 میلیاردتومان باقی‌مانده اوراق مشارکت از راه‌های مناسبی برای احقاق آن عمل نکرد و متأسفانه این فرصت از دست رفت؛ اما 700 میلیاردتومان این اوراق به فروش رفت؛ اما به‌دلیل آنکه در یک حساب واسط قرار دارد هنوز به‌حساب شهرداری ریخته نشده است.

او بابیان اینکه پیمانکاران خط شش و هفت مترو پای‌کار هستند گفت: درصورت تأمین منابع بخش شرقی خط هفت و همچنین نیمه جنوبی خط شش تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

کمبود بودجه مترو تهران درحالی عنوان می‌شود که شهرداری تهران در سال‌جاری چند پروژه مانند تونل آرش-اسفندیار، قسمت شمالی بزرگراه صیادشیرازی، دوربرگردان آفریقا-مدرس و ... را با تأمین اعتبار به بهره‌برداری رسانده است. این‌گونه تأمین بودجه پروژه‌های خودرو محور در نیمه شمالی تهران سبب شده تا بسیاری از کارشناسان نسبت به این مسئله واکنش منفی نشان بدهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.