| کد خبر: 261738 |

برای نخستین بار در کشور :

◄ طرح خط کشی دو جزیی با اسپری سرد، در آزادراه قم - تهران اجرا شد

رئیس اداره ایمنی راه ها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون ریال، برای اولین بار در کشور، طرح خط کشی دو جزیی با اسپری سرد، در آزاد راه قم- تهران اجرا شد .

تین نیوز

سید حسن خلیلی نیا، رئیس اداره ایمنی راه و حریم این اداره کل، از اجرا شدن طرح خط کشی دو جزیی با اسپری سرد در آزادراه قم - تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، خلیلی نیا درتوضیحی تکمیلی اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور و در آزادراه قم - تهران به صورت پایلوت اجرا شد.

خلیلی نیا افزود: با عنایت به اینکه طرح خط کشی دو جزیی با اسپری سرد برای نخستین بار بود که در سطح راه های کشور اجرا می شد، طول عملیاتی خط اجرا شده در آزاد راه قم - تهران افزون بر 9 کیلومتر است.

وی میزان اعتبار تخصیصی پروژه را 4 میلیارد و 200 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح خط کشی دو جزیی با اسپری سرد آزاد راه قم - تهران، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تامین شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه به مزایای اجرایی طرح خط کشی دو جزیی با اسپری سرد در مقایسه با دیگر روش های اجرای خطوط ترافیکی پرداخت و گفت: بازتاب (رفلکس) بهتر، ماندگاری بیشتر، جرم پذیری کمتر و... از جمله مزایای بهره مندی از این نوع روش خط کشی جاده ای در مقایسه با دیگر روش ها است.

سید حسن خلیلی نیا، در خصوص دلیل انتخاب آزادراه قم - تهران به عنوان محور پایلوت جهت اجرای این نوع خط ترافیکی اظهار کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر آزاد راه قم - تهران به عنوان سومین محور پر تردد کشور وشرایط جوی حاکم بر آن و... این آزاد راه برای اجرای طرح خط کشی دو جزیی با اسپری سرد، مناسب تشخیص داده شد.

وی در ادامه یادآور شد: از دیگر ویژگی های فنی این نوع خط ترافیک جاده ای، بازه زمانی خط نگهداری آن است که در مقایسه با دیگر خطوط اسپری سرد، طولانی تر است.

خلیلی نیا تاکید کرد: بی تردید از مهمترین عوامل ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آنهاست، لذا از تمامی رانندگان درخواست می شود از بین خطوط عبور کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.