| کد خبر: 255358 |

ایمنی راه های استان کرمان نیازمند طراحی یک نسخه کامل است

مشاور وزیر راه و شهرسازی و معاون ایمنی و حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان کرمان گفت: کرمان، استانی مهم است که ویژگی های خاص خودش را دارد و همیشه فکر و بسته ویژه ای نیاز داشته است.

تین نیوز

مشاور وزیر راه و شهرسازی و معاون ایمنی و حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان کرمان گفت: کرمان، استانی مهم است که ویژگی های خاص خودش را دارد و همیشه فکر و بسته ویژه ای نیاز داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی در آیین تجلیل وقدردانی از دست اندرکاران بخش ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: اینکه جای کار زیاد برای ارتقاء ایمنی راه ها نیاز است. در برخی از کشورها تلفات جاده ای بسیار کم است و این به دلیل میزان کارهای طولانی مدتی است که انجام شده، و رانندگان با شش دانگ حواسشان رانندگی کنند. استان کرمان به راه های پرسرعت شریانی و استراحت گاه بیشتر رانندگان نیاز دارد.

قربانر با اشاره به کاهش ۵۴ درصدی تلفات جاده ای نوروزی استان کرمان اظهار کرد: کاهش تلفات جاده ای استان کرمان طی ۲۲ سال گذشته که کمیسیون ایمنی راه کشور تشکیل شده، برای این استان بی سابقه بود زیرا هر سال آمار تلفات کرمان صعودی بود.

عضو کمیسیون ایمنی راه های کشور تصریح کرد: در ۲۲ سال گذشته در کمیسیون ایمنی راه ها حضور داشتم و هر ساله بخشی از وقت کمیسیون به استان کرمان اختصاص می یافت باید با فرهنگ پشتیبانی و هماهنگی بین دستگاه ها این آمار را کاهش دهیم.

قربانی با بیان این مطلب که آمار ما در حوزه ایمنی راه ها ۶ برابر برخی کشورها جای کار داردکه این جایگاه باید با بهبود رفتارهای ترافیکی، ایمن سازی خودروها و سیستم هوشمند و تجهیز امکانات بهبود یابد، خاطرنشان کرد: استان کرمان اندازه سه کشور اروپایی وسعت دارد، طول راه ها، شرایط منظر راه و محیط اطراف آن، وضعیت استراحتگاه و موقعیت جغرافیایی آن تمهید و برنامه ویژه ای می طلبد.

وی اظهار کرد: برخی کشورها ۳۰ سال در خصوص کاهش تلفات جاده ای کار کرده اند شاخص تلفات جاده ای در برخی کشورها توسعه یافته سه فرد در هر ۱۰۰ هزار نفر است در حالی که این آمار در ایران ۶ برابر است و به ۱۸ نفر می رسد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی و معاون ایمنی و حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: ایران به شبکه راه های شریانی ایمن با استراحتگاه و رفتار ایمن تری در رانندگی نیاز دارد زیرا پس از تصادف سر و کار ما با سیستم نجات و پزشکی است و باید مراکز تخصصی این حوزه حمایت شوند که تفاوت آمار تلفات کشورها نیز به علت کار کردن در این حوزه است.

مهران قربانی یادآور شد: ۳۵ نقطه پرتصادف استان کرمان را در دست رفع شدن قرار می دهیم که باوجود گزارش های استانی، امسال این نقاط به صورت کامل رفع می شود و برخی از آنها در سال های آینده ارتقا و بهبود خواهند یافت.

همچنین در این آیین با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولان از فعالان و برگزیدگان بخش ایمنی و حمل و نقل استان کرمان قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.