| کد خبر: 256260 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان مرکزی خبر داد:

فعالیت ۸۴ کارگاه جاده‌ای در راه‌ های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از فعالیت ۸۴ کارگاه جاده ای در حوزه راهداری در شبکه راه ها ی استان با اعتباری افزون بر شش هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از فعالیت ۸۴ کارگاه جاده ای در حوزه راهداری در شبکه راه ها ی استان با اعتباری افزون بر شش هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مهرداد جهانی با اشاره به رونق فعالیت کارگاه های جاده ای و تعدد قابل توجه طرح های توسعه زیرساخت های حمل و نقلی در راه های استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال ۸۴ طرح راهداری در حوزه های مختلف منجمله بهسازی رویه آسفالتی راه ها، ارتقاء ایمنی و توسعه ابنیه فنی راه های استان مرکزی کلید خورده که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده و مابقی با میانگین پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در دست اجرا است.

وی افزود: اعتبار تامین شده و مجوزهای اخذ شده برای اجرای طرح های زیرساختی در حوزه راه های استان چه در حوزه راهداری و چه در حوزه ساخت راه های فرعی و روستایی و همچنین سایر موارد مختلفی همچون ساخت و توسعه راهدارخانه ها، نگهداری ماشین‌ آلات ، مدیریت هوشمند راه ها، توسعه پایانه های بار، ساماندهی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و ... افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال های گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده که امیدواریم موجب رضایت مردم شریف استان مرکزی واقع شود.

جهانی خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه های فعال و در دست اجرا در حوزه راهداری (شامل: بهسازی و ارتقاء رویه آسفالتی راه ها، ارتقاء ایمنی راه ها و توسعه ابنیه فنی راه ها) که از ابتدای امسال شروع شده برابر با شش هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است که نزدیک به نیمی از مجموع اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی است.

وی با اشاره به جزئیات پروژه های در دست اجرا گفت: در حال حاضر ۴۲ طرح از ۵۸ طرح برنامه ریزی شده در حوزه نگهداری راه ها از قبیل درزگیری، لکه گیری، ماسه آسفالت، روکش آسفالت، آسفالت حفاظتی، بهسازی رویه و احداث واریانت با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا بوده و یا به اتمام رسیده و ۱۶ طرح شامل خرید مصالح برای راهداری جاری و زمستانی و طرحهای ارتقاء رویه آسفالتی راه ها بزودی اجرایی می شوند که یکی از شاخص ترین آن ها پروژه لکه گیری و روکش آسفالت محور «اراک - سلفچگان» است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: علاوه بر اقدامات انجام شده برای ارتقاء ایمنی راه ها در نیمه دوم سال گذشته و طرح راهداری نوروزی، در حال حاضر ۱۶ طرح ایمنی نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار شامل نصب نیوجرسی مثل محور دلیجان-محلات، شازند-آستانه، اراک-بروجرد و...، احداث روشنایی طولی، نصب گاردریل، نصب انواع تابلوهای ایمنی، خط کشی و... با میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در دست اجرا هستند.

وی به فعال بودن ۲۶ کارگاه مرمت، نگهداری، توسعه و ساخت ابنیه فنی در راه های استان اشاره کرد و افزود: اکنون ۲۶ پروژه فعال در قالب های مختلف منجمله احداث تقاطع غیرهمسطح، تعریض پل، تعریض محور، ساخت قرنیز بتنی پل، مرمت و بازسازی پل ها و... با اعتبار ۹۸۰ میلیارد ریال و میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در شبکه راه های استان داریم که تکمیل کامل آنها در مجموع نیاز به سه هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

جهانی گفت: اقدامات مختلف دیگری در راستای اجرای طرح راهداری محوری و رفع نقاط مستعد حادثه نیز بصورت امانی توسط ادارات تابعه شهرستان ها در حال اجراست که از شاخص ترین آن ها می توان به عملیات ترانشه برداری برای ایمن سازی محور «رازقان» در محدوده روستای ویدر شهرستان زرندیه، ترانشه برداری در محور «تفرش - خرازان»، رفع نقاط پرتگاهی در محور قدیم «ساوه - همدان»، اجرای شیب شیروانی و رفع نقاط پرتگاهی در محورهای «دلیجان - اصفهان»، «خمین - محلات»، «آشتیان - راهجرد»، «فرمهین - مجدآباد کهنه» و «خنداب - پل دوآب»، ترانشه برداری و ایمن سازی در تقاطع های همسطح محور «کمیجان - میلاجرد» محدوده تقاطع خاتم آباد و اصلاح مسیر در محدوده روستای یساول در محور «کمیجان - ساروق» ... اشاره کرد.

به گفته جهانی در کلیه راه های ارتباطی استان نشانه های فعالیت راهداران و پیمانکاران بخش خصوصی مشهود بوده و امیدواریم با ادامه روند پیگیری برای جذب اعتبارات بیشتر، خدمات مطلوبی به کاربران جاده ای بویژه هم استانی های عزیز ارائه دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.