| کد خبر: 228068 |

وام نوسازی بافت پیرامون حرم حضرت معصومه ۱۴۰ میلیون تومان شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ساکنان بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بافت فرسوده قم می‌توانند برای نوسازی واحدهای خود تسهیلات بانکی ویژه دریافت کنند.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ساکنان بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بافت فرسوده قم می‌توانند برای نوسازی واحدهای خود تسهیلات بانکی ویژه دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن صبوری اظهار داشت: این اداره کل به دنبال سیاست‌های پیشران و محرک توسعه خود در بافت فرسوده، شرایط پرداخت تسهیلات را فراهم کرده است.

وی افزود: هدف از پرداخت این تسهیلات، نوسازی بافت، مقاوم سازی و بهینه سازی واحدهای مسکونی است تا ساکنین آن با آرامش و طیب خاطر در آن سکونت داشته باشند.

۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه محدوده اطراف حرم مطهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ساکنان پیرامون حرف مطهر حضرت معصومه (س) می‌توانند از تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی ساخت واحد مسکونی خود بهره مند گردند.

وی در خصوص جزئیات آن اظهار داشت: این دسته از ساکنان شهر قم می‌بایست با مراجعه به ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان قم واقع در بلوار ۷۵ متری عمار یاسر، بلوار تعاون، مجتمع ادارات نسبت به موقعیت قرارگیری واحد خود در محدوده طرح توسعه پیرامون حرم مطهر کسب اطلاع و در صورت قرار داشتن در این محدوده درخواست خود را اعلام کنند.

صبوری ادامه داد: در صورت احراز شرایط اولیه، درخواست متقاضی به صندوق توسعه حرم های مطهر ارسال و پس از موافقت آن صندوق، متقاضی به یکی از شعب بانک توسعه تعاون شهر قم معرفی می‌شود.

وی با اشاره به این که مبلغ این تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومان است توضیح داد: این تسهیلات در مجموع با سود ۱۲.۶ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله و تنفس ۳ ساله و با پیشرفت فیزیکی حداقل ۱۵ درصد واحد مذکور پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که شرط اساسی دریافت این تسهیلات تخریب کامل و ساخت مجدد واحد است تصریح کرد: ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان پرداخت خواهد شد.

۸۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده سایر نقاط شهر گفت: از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران ۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر قم پرداخت می‌شود.

صبوری افزود: این تسهیلات با سود مشارکت ۹ درصد و تنفس یک تا دو سال خواهد بود.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با بانک عامل بخش مسکن توضیح داد: ۳۰ میلیون تومان تسهیلات دیگر نیز با سود ۱۸ درصد از سوی بانک مسکن به این دسته از متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست به نشانی اینترنتی http/www.facility.udrc.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

صبوری با بیان این که در پرداخت این نوع تسهیلات محدودیت منابع وجود دارد، اظهار داشت: در مرحله اول ۴۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده می‌توانند از این تسهیلات بهره مند گردند.

۴۰ میلیون تومان وام ودیعه اسکان

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص وضعیت سکونت متقاضیان در زمان تخریب و نوسازی واحدها توضیح داد: ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب وام ودیعه اسکان از سوی صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: متقاضیانی که قرارداد نوسازی واحد خود را در بافت فرسوده منعقد کرده باشند و پروژه خود را تا حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیش برده باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

صبوری گفت: این تسهیلات با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت سه ساله به متقاضی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان تاکید کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات نگرانی به خود راه ندهند و کاهش بوروکراسی اداری، تسهیل فرآیندها و تسریع در امور در دستور کار خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.