| کد خبر: 198397 |

مدیرکل راه‌آهن قم:

یک میلیون و ۲۰۸ هزار مسافر توسط راه‌آهن قم جابه‌جا شدند

یک‌میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۰۵ تن در نیمه اول امسال توسط راه‌آهن قم به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: یک‌میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۰۵ تن در نیمه اول امسال توسط راه‌ آهن قم به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن اعتماد افزود: دراین مدت ۵۱۷ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۴ نفر کیلومتر توسط راه‌آهن جابه‌جاشده‌است

وی اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۹ هزار و ۹۹ رام قطار از مسیرهای ریلی قم عبور کرده‌اند و میانگین تاخیر قطارها ۱.۵ دقیقه بوده‌است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن این استان در سه سال گذشته، ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد، بیان کرد: در سال ۹۵، یک‌میلیون و ۵۸۶ هزار و ۹۹۵ نفر، در سال ۹۶، یک‌میلیون و ۹۸۸ هزار و ۱۰۳ نفر و در سال ۹۷، ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۶۵۱ نفر توسط راه‌آهن جابه‌جاشده‌اند.

اعتماد افزود: در سه سال گذشته تاخیر قطارها در محدوده این استان ۲۸ درصد کاهش‌یافته است، به‌طوری‌که در سال ۹۵، ۲.۸، در سال ۹۶، ۲.۴ و در سال ۹۷، ۲ دقیقه بوده‌است.

وی همچنین به رشد ۲۵ درصدی قطارهای مسافری عبوری از راه‌آهن قم اشاره و اضافه کرد: در سال ۹۵، ۱۴ هزار و ۲۰۰، در سال ۹۶، ۱۶ هزار و ۵۵۴ و در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۸۳۴ رام قطار از راه‌آهن قم عبور کرده‌است.

در حال حاضر راه‌آهن قم ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۴۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه اصلی و یک ایستگاه رابط است.

واقع بودن ایستگاه قم در هسته مرکزی شهر، اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.