| کد خبر: 158277 |

◄ زمان افتتاح مترو قم از زبان شهردار

شهردار قم با اشاره به این‌که قطار شهری تا پایان سال آینده از قلعه کامکار کار خود را آغاز می‌کند، گفت: نزدیک به ۱۰ کیلومتر تونل زده‌شده است و سال آینده مترو با مسیری به طول ۵.۲ کیلومتر راه‌اندازی و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

تین نیوز

شهردار قم با اشاره به این‌که قطار شهری تا پایان سال آینده از قلعه کامکار کار خود را آغاز می‌کند، گفت: نزدیک به ۱۰ کیلومتر تونل زده‌شده است و سال آینده مترو با مسیری به طول ۵.۲ کیلومتر راه‌اندازی و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد بابیان اینکه در ابتدای مسیر نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها و ۳۸۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاران بودیم، اظهار کرد: در دورانی وجود ۱۴ پروژه نیمه‌تمام در شهر قم ظاهر این شهر را نامناسب کرده بود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بخش قابل‌توجهی از بدهی‌های شهرداری پرداخت و ۹۷ درصد پروژه‌های نیمه‌تمام شهر قم تکمیل‌شده و در اختیار شهروندان قرارگرفته است از همین رو در شرایط مطلوبی قرار داریم و فقط نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده است.

سقائیان نژاد با تأکید بر این‌که پروژه ۴۵ متری عمار یاسر از ۲۰ متری بیگدلی تا بلوار جمهوری اسلامی در سال ۹۷ دنبال می‌شود، گفت: باید ۹۷۰ منزل در این پروژه تملک شود به همین علت اعتبارات موردنیاز را باید پیش‌بینی کنیم و در مرحله بعدی به دنبال اجرا باشیم.

پیش‌ازاین معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم، گفته بود: حفاری خط a مترو قم به طول 14.5 کیلومتر از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران، به پایان رسیده است و در صورت خرید به‌موقع واگن‌ها مرحله نخست مترو قم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای به جریان افتادن عملیات اجرایی خط شماره 2 طرح قطار شهری قم گفته بود: عبور مستقیم این فاز مترو از شهرک پردیسان تا چهارراه بازار در شورای عالی ترافیک کشور تصویب‌شده است.

مترو قم یک سامانه قطار شهری زیرزمینی در شهر قم است که در ۳ خط طراحی‌شده که خط ۱ آن با برگزاری مناقصه ساخت در سال ۱۳۸۹ پیمانکاری ساخت آن با مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌الانبیا رسید. خط ۱ این پروژه در ۲ فاز تعریف‌شده است فاز ۱ از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری و فاز ۲ از میدان مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    مهر ۹۸ است و هیچ خبری نشد

  • محمد عمران محلاتی 1 0

    آذر ۱۴۰۱ است و هنوز افتتاح نشده....