| کد خبر: 155596 |

عملیات راهسازی در سه روستای استان قزوین در حال اجرا است

رییس اداره نظارت بر راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: با توجه به برودت دما و سرمای هوا در حال حاضر عملیات راهسازی تنها در سه روستای استان در حال اجرا است.

تین نیوز

رییس اداره نظارت بر راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: با توجه به برودت دما و سرمای هوا در حال حاضر عملیات راهسازی تنها در سه روستای استان در حال اجرا است.

محمدمهدی اولیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و توقف عملیات اجرایی آسفالت کشی، این اداره کل تنها به امور زیرسازی و خاکبرداری جاده های در دست ساخت اقدام می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون زیرسازی جاده روستایی نصرت آباد به طول هشت کیلومتر و عملیات خاکبرداری جاده قوشه قویی در شهرستان آوج به طول هفت کیلومتر به همراه زیرسازی و خاکبرداری جاده زناسوج در منطقه الموت قزوین به طول چهار کیلومتر در حال انجام است.

به گفته وی، اعتبار طرح های یاد شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و نیز استانداری قزوین تامین می شود.

اولیایی، هزینه احداث هر کیلومتر جاده روستایی در مناطق کوهستانی را پنج میلیارد ریال، در مناطق تپه ماهور چهار میلیارد ریال و در مناطق دشتی سه میلیارد ریال دانست.

رئیس اداره نظارت بر راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه از پنج هزار و 316 کیلومتر راه روستایی موجود در استان، 2 هزار و 600 کیلومتر آن آسفالت شده است، یادآور شد: این در حالی است که عمر 800 کیلومتر از راه های روستایی موجود نیز 15 تا 20 سال است که نیازمند لکه گیری و روکش آسفالت هستند.

استان قزوین دارای 6 شهرستان، 25 شهر، 19 بخش، 842 روستا و 90 هزار واحد مسکونی روستایی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مصطفی صادقی 0 0

    حدودچهارسال است که جاده هفت کیلومتری روستای زناسوج رازخمی کردند مقداری اهالی بابودجه شخصی ماسه ریزی کرده بودندانراهم راهداری ازبین برد ورها کردند.ازمسئولین تقاضای رسیدگی داریم