| کد خبر: 259387 |

معاون فناوری وزیر علوم خبر داد؛

پروژه‌ کلان خودروهای برقی در سطح کشور در دستور کار

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ایجاد پردیس علم و فناوری خودرو را نزدیک‌ ترین راه‌ حل برای شکل‌گیری یک اکوسیستم دانش‌بنیان در صنعت خودرو دانست.

تین نیوز

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ایجاد پردیس علم و فناوری خودرو را نزدیک ترین راه حل برای شکل گیری یک اکوسیستم دانش بنیان در صنعت خودرو دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت علوم، امید رضایی فر در بازدید از دستاوردها و ظرفیت های یک شرکت تحقیق و توسعه فناوری های خودرو از پتانسیل و ظرفیت این شرکت برای تبدیل شدن به پردیس علم و فناوری خودرو خبر داد.

رضایی فر در این بازدید از محصولات و فناوری های توسعه داده شده در این شرکت از جمله خودروی الکتریکی و ماژول های داخلی شده آن، قطعات و اجزای الکترونیکی، مواد پیشرفته خطوط تولید خودرو، تجهیزات تست و آزمون و نمونه فناوری های مرتبط با خودروهای هوشمند و سایر محصولات توسعه داده شده در شرکت جتکو بازدید کرد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ایجاد یک نظام مدون طرح و توزیع مسائل صنعت خودرو در شبکه دانش و فناوری کشور است.

وی با توجه به پیشرفت های حاصل شده در گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: لازم است پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در این فضا و ساختار به وجه مناسبی مشارکت داده شوند و امکان استفاده از ظرفیت های تخصصی کشور در رفع مسائل اصلی صنعت خودرو فراهم شود.

رضایی فر، ایجاد پردیس علم و فناوری را نزدیک ترین راه حل برای تحقق این فرایند و اکوسیستم دانست.

وی اظهار کرد: با ایجاد پردیس در شرکت جتکو، امکان طرح مسائل دانش و فناوری صنعت خودرو به صورت اصولی و مدیریت شده و ایجاد راه حل های بهینه برای مسائل در شبکه دانش و فناوری کشور فراهم خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت خودروهای الکتریکی در کاهش آلایندگی های محیطی در کشور و با توجه به پیشرفت های چشمگیر گروه صنعتی ایران خودرو در این فناوری، گفت: در پی آن هستیم پروژه کلان برنامه ریزی جامع خودروهای برقی در سطح کشور با نگاه ملی و با گستره ای شامل محیط زیست، اقتصاد، فرهنگ عمومی و قوانین ملی در شورای عالی عتف مطرح و مصوب شود؛ در این طرح ابعاد مختلف فناوری و محصولات خودروهای الکتریکی در کشور در تولید و کاربری بررسی شده و نقشه راه جامعی برای بازیگران مختلف در حوزه ترسیم خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.