| کد خبر: 83007 |

میزبانی از مسافران نوروزی با اجرای طرح‌های نوسازی در فرودگاه شیراز

تین نیوز | شیراز از ادوار گذشته طی چندین دوره پایتخت ایران بوده است. شیراز به سبب جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی، درمانی و گردشگری همواره بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود فرا می‌خواند.
 

پرواز از فرودگاه ارومیه به شش مقصد خارجی

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور، عمارت شاپور، خانه زینت الملوک، آرامگاه خواجوی کرمانی، باغ جهان‌نما، آرامگاه شاهچراغ، مسجد نصیرالملک، عمارت کلاه فرنگی، دروازه قرآن، حمام و مسجد وکیل، باغ عفیف‌آباد، باغ دلشاد، حافظیه، باغ ارم، آرامگاه سعدی شیرازی، مسجد عتیق شیراز، نارنجستان قوام، باغ ارم و باغ جهان‌نما و تخت جمشید از جمله اماکن دیدنی و تاریخی استان فارس به شمار می‌آیند. فصل بهار بهترین و زیباترین زمان برای سفر به این استان دیدنی است و شیرازی‌ها همواره در ایام نوروز میزبان خیل عظیمی از مسافران از سراسر ایران و حتی دنیاست.

علاقه‌مندان برای سفر به این استان پهناور، دیدنی و خوش آب و هوا می‌توانند از طریق جاده‌‌یی، ریلی و هوایی خود را به استان فارس برسانند. فرودگاه شیراز داخل این شهر واقع شده است که یکی از راه‌های آسان برای سفر به این شهر محسوب می‌شود. مردمان ۲۳ شهر ایران شامل تهران٬ بندرعباس٬ لامرد٬ لاوان٬ خارک٬ رشت٬ کیش٬ عسلویه٬ اصفهان٬ اهواز٬ مشهد٬ آبادان٬ سیری٬ بهرگان٬ کرمان٬ ساری٬ بندرلنگه٬ تبریز٬ قشم٬ چابهار٬ گرگان٬ ماهشهر و زاهدان به‌طور مستقیم می‌توانند از طریق پرواز وارد شهر شعر و ادب شیراز شوند. فرودگاه شیراز این روزها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در آماده‌باش به سر می‌برد.

در این راستا با رضا بدیعی‌فرد مدیرکل این فرودگاه بین‌المللی به گفت‌وگو پرداختیم و در خصوص تسهیلات و امکاناتی که برای نوروز ۹۵ در این فرودگاه اندیشیده شده سوال کردیم.

بدیعی‌فرد در گفت‌وگو با پرتال روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور در این باره توضیح داد: در آستانه سال 95 کوشیدیم طرح‌های مختلف بهسازی و نوسازی‌ را در فرودگاه شیراز اجرایی کنیم.
 
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح ASQ در فرودگاه شیراز پیگیر هستیم، ادامه داد: خوشبختانه در زمینه خدمات هوانوردی در این فرودگاه مشکلی نداشتیم و در حوزه عملیات فرودگاهی هم بهسازی‌هایی انجام دادیم. تکمیل و توسعه ترمینال خروجی به مساحت 3000 مترمربع، جابجایی کانترها، احداث دفاتر برای شرکت‌های هواپیمایی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی از جمله اقدامات در حوزه بهسازی به شمار می‌آیند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در پاسخ به این سوال که «آیا این فرودگاه برای پروازهای فوق‌العاده و افزایش پروازهای نوروزی برنامه‌یی در دستور کار خود دارد؟» گفت: روزانه به طور عادی یکصد پرواز در فرودگاه بین‌المللی شیراز صورت می‌گیرد و براساس آمارهای موجود در 10 ماه نخست سال 94 نسبت به زمان مشابه در سال 93 شاهد رشد 12.8 درصدی اعزام مسافر و نشست و برخاست هواپیماها هستیم.

وی در خصوص پروازهای نوروزی این فرودگاه، پذیرش پروازهای فوق‌العاده را منوط به سیاست‌های شرکت فرودگاه‌های کشور دانست و افزود: تمامی شرکت‌های هواپیمایی لازم است قبل از فروش بلیت حتما مجوزهای لازم مبنی بر تسویه حساب بدهی‌ها از اداره‌کل امور مالی کشور را دریافت کنند.

مدیرکل فرودگاه شیراز ادامه داد: بنابراین ایجاد پروازهای فوق‌العاده در فرودگاه شیراز در گروی حضور مدیران مالی ایرلاین‌ها و تعیین تکلیف بدهی آنها به این فرودگاه است.

بدیعی‌فرد درباره امکانات رفاهی نوروزی در فرودگاه شیراز اظهار کرد: ایرلاین‌ها مسئول رسیدگی به تاخیر پروازها و پذیرایی از مسافران هستند و فرودگاه نیز ناظر بر عملکرد ایرلاین هاست. همچنین فرودگاه‌ها اقدامات نظارتی بر کیفیت و قیمت اجناس ارایه شده در غرف فرودگاه را برعهده دارند. فرودگاه شیراز در ایام نوروز علاوه بر نظارت بر بسته‌بندی بار، تاکسیرانی و وضعیت خودروها و کرایه‌ها، سرویس‌دهی برای چرخ‌دستی‌ها، رسیدگی به نظافت فرودگاه، زیباسازی و فضای سبز آن توجه ویژه دارد.

وی افزود: اقدامی که اخیرا در حوزه خدماتی این فرودگاه محقق شده است، راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم(وایرلس) در ترمینال‌های داخلی و خارجی فرودگاه شیراز برای رفاه مسافران است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس یادآور شد: اکنون در استان فارس فرودگاه‌های فسا، جهرم، لامرد، شیراز و داراب وجود دارد که تنها دو فرودگاه لامرد و شیراز عملیاتی و فعال هستند.

بدیعی فرد در پاسخ به این سوال که «آیا در فرودگاه شیراز نقشه دسترسی به راه‌های ارتباطی شهری و بین‌شهری و معرفی استان و جاذبه‌های آن تهیه شده و به مسافران نوروزی ارایه می‌شود؟» گفت: استان فارس در توسعه گردشگری، درمانی، توریستی، فرهنگ و تاریخ نقش به‌سزایی دارد. در این فرودگاه در حوزه گردشگری فعالیت‌های مختلفی مانند کاهش ایستایی، سرویس گذرنامه و صدور گذرنامه الکترونیک صورت گرفته است. همچنین در حوزه گردشگری درمانی، تفاهمنامه‌یی با واحد علوم پزشکی منعقد کردیم.

وی تصریح کرد: برای ایام نوروز 95 کانتر اطلاعات گردشگری در ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز مستقر کردیم تا اطلاعات و تبلیغات به صورت دیداری و نوشتاری در اختیار مسافران خارجی قرار دهند.

بدیعی‌فرد درباره ایجاد ارتباط با شرکت‌های هواپیمایی سایر کشورها توضیح داد: با برداشته شدن تحریم‌ها٬ بسیاری از شرکت‌های خارجی٬ متقاضی برقراری پرواز به شیراز هستند، اکنون در هفته سه پرواز میان نجف و شیراز برقرار است و در سال 1395 برای برقراری پرواز میان شیراز با کی‌اف، مسقط، و همکاری با شرکت ترکیش ایر در حال مذاکره‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.