| کد خبر: 265956 |

۵ هزار تاکسی شیراز تا سال 1404 نوسازی می‌ شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تاکنون یک هزار دستگاه تاکسی شهر شیراز نوسازی شده و این میزان تا پایان سال 1404 به پنج هزار دستگاه افزایش پیدا می کند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تاکنون یک هزار دستگاه تاکسی شهر شیراز نوسازی شده و این میزان تا پایان سال 1404 به پنج هزار دستگاه افزایش پیدا می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، هادی شه دوست شیرازی در مراسم گشایش عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های این معاونت، با اشاره به اینکه در هفته حمل و نقل تا دهه فجر به میزان پنج هزار میلیارد تومان پروژه آغاز یا به بهره برداری خواهد رسید، گفت: چنین رقمی بی سابقه بوده و مرهون همدلی شورای شهر و شهرداری شیراز است. 

شه دوست شیرازی افزود: نوسازی یک هزار دستگاه تاکسی از جمله اقدامات شهرداری شیراز است که با مصوبه شورای شهر، به هر راننده ۲۵۰ میلیون تومان وام تعلق گرفته که ۱٠٠ میلیون آن بلاعوض بوده و توسط شهرداری شیراز پرداخت می شود.

وی ادامه داد: یکی از نقیصه های شیراز در بررسی های صورت گرفته توسط وزارت کشور، همین تاکسی های شهری بودند. نوسازی یک هزار دستگاه دیگر نیز آغاز شده است و تا  سال ۱۴۰۴ این رقم به ۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

شه دوست همچنین از رصد شدن محدوده کم آلاینده شیراز توسط ۶۰ سامانه نظارتی خبر داد و گفت: اگر خودرویی فاقد معاینه فنی وارد این محدوده شود، بلافاصله توسط پلیس راهور جریمه خواهد شد. این موضوع در اکثر شهرها انجام شده بود و ما در این زمینه عقب بودیم که خوشبختانه اقدامات لازم برای آن انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از کاهش چشمگیر تلفات منجر به فوت در تصادفات شهری خبر داد و گفت: افزایش سامانه های ثبت تخلف و هوشمندسازی که در سرلوحه کار شهرداری و پلیس راهور قرار گرفته است، باعث کاهش میزان تلفات منجر به فوت تا ۶۲ درصد نسبت به سال گذشته شده است.

وی همچنین از راه اندازی اتوبوس شبانه، استفاده از شرکت های دانش بنیان و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی شریف جهت استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک، استفاده از ظرفیت اتاق اصناف برای گرفتن تخفیفات ویژه جهت فعالان عرصه ترافیک، خریداری ۷۵ دستگاه میدل باس برای نخستین بار توسط شهرداری شیراز خبر داد.

شه دوست ادامه داد: تجهیز پنج دستگاه ون ویژه توان خواهان و جانبازان، اضافه شدن ۳٠ تقاطع هوشمند و ۲٠ سامانه ناظر بر تخلفات در این تقاطع ها، احداث جایگاه های تک سکو برای ایجاد توازن در سوخت گیری در سطح شهر، کلنگ زنی سه پارکینگ طبقاتی و اضافه شدن 2 هزار و 700 واحد به ظرفیت پارکینگ های شهری، کلنگ زنی جایگاه سوخت شهدای اتوبوسرانی و افزایش تعداد پارکینگ های مکانیزه شهرداری جهت رفع مناقشه مردم با پارکینگ داران از دیگر اقداماتی است که در شیراز در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.