| کد خبر: 250064 |

۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اضافه شد

آیین رونمایی از ۲۴ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیز ناوگان مینی بوس و اتوبس درون شهری شیراز به سامانه بی ام اس و... برگزار شد.

تین نیوز

آیین رونمایی از ۲۴ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیز ناوگان مینی بوس و اتوبس درون شهری شیراز به سامانه بی ام اس و... برگزار شد.

به گزارش تین نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در کلانشهر شیراز عنوان کرد: با توجه به درنظر گرفتن عمر مفید ۱۰ سال برای این ناوگان نزدیک به ۵۰ درصد آن به سن فرسودگی رسیده اند.

هادی شه‌دوست شیرازی در گفت: اگرچه سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز جز جوان‌ترین ناوگان است اما وضعیت خوب نیست و نشان از عدم توجه به حمل نقل عمومی در گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر با تدبیر وزیر کشور ۵ هزار دستگاه اتوبوس و ۵ هزار دستگاه ون در سراسر کشور قرارداد منعقد شده است که از این تعداد بخشی توزیع و بخشی در دست اقدام است.

شه‌دوست گفت: از بخش توزیع شده ناوگان حمل و نقل عمومی سهم شهرداری شیراز از انتهای سال گذشته تاکنون ۱۴۷ دستگاه بوده است که به مرور درحال تحویل است.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه درحال حاضر ۲۴ دستگاه اتوبوس از ۲ شرکت در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این تعداد ناوگان اتوبوس از امروز وارد چرخه سیستم حمل و نقل عمومی شهر شیراز می شود.

شه‌دوست افزود: مدل واگذاری این اتوبوس ها به صورت خرید خدمت است که شهرداری شیراز به عنوان پیشنهاد دهنده این مدل بوده است به عنوان دستورالعمل در سطح کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نگرانی ها در بخش تاکسی رانی جدی است و دولت باید فکر اساسی برای این ناوگان داشته باشد  تصریح کرد: در بحث مینی بوس نیز ۶۴ دستگاه از رده خارج محسوب می شوند و به دنبال خرید ۷۵ دستگاه میدل باس به صورت اتومات و دو در هستیم که مراحل ابتدایی و مذاکره آن با خودروساز طی شده است.

به گفته شه‌دوست همچنین ۴۵ دستگاه ون نیز خریداری شده است که تا پایان امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز اضافه می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی جز اولویت های  شورا و شهردار کلانشهر شیراز است، تصریح کرد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را پیش بینی کردیم که تا سال ۱۴۰۳ به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز  اضافه شود.

شه‌دوست با اشاره به تجهیز ناوگان اتوبوس و مینی بوس رانی به سامانه مدیریت هوشمند( بی ام اس)  گفت: این اتفاق دستاورد بزرگی است که  محقق شده است و به عنوان دستاورد هوشمندسازی کلانشهر شیراز در حوزه حمل و نقل محسوب می شود.

وی افزود: اگر معتقد به جهان‌شهر شیراز هستیم باید اداره آن به صورت هوشمند باشند چراکه ساماندهی شهر شیراز در بحث حمل و نقل به صورت سنتی غیرممکن شده است.

وی گفت: سخت افزار این سامانه در ۷۳۵ دستگاه نصب شده است و برای اولین بار در کشور نیز اپلیکیشن مسافر نیز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا فاصله و زمان رسیدن اتوبوس قابل رصد باشد.

شه‌دوست خاطرنشان کرد: با نصب دوربین ها تا پایان سال رفتار راننده و مسافران نیز قابل کنترل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور تلاش های سازنده و همکاری ارزشمندی با شهرداری شیراز داشته اند، یادآور شد: ۵ دستگاه خودرو به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده است تا ساماندهی و نظم و انضباط را در شهر شیراز شاهد باشیم.

شه‌دوست بیان کرد: پیش بینی می شود تا سال آینده هر منطقه شهرداری یک دستگاه از این خودرو ها را داشته باشد که به صورت هوشمتد سامان دهی و نظم شهر داشته باشیم.

شه‌دوست در رابطه با کیف پول و پرداخت الکترونیک به تاکسی ها گفت: با مذاکراتی که انجام شد بخشی از کیف پول اقدام و qrکدهایی تعریف و در برخی از تاکسی ها نصب شد و امید است پایه و اساسی شود تا کیف پول شهرداری به زودی کار خود را آغاز کند.

معاون شهردار شیراز با اشاره به هوشمندسازی پارکینگ ها نیز عنوان کرد: این موضوع به جد پیگیری شد و در ۳ پارکینگ طبقاتی هوشمند سازی و نظارت تصویری آغاز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.