| کد خبر: 248837 |

آغاز عملیات اجرایی فرودگاه شمال فارس با تخصیص اعتبار از سال آینده

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به مصوبه احداث و استقرار فرودگاه‌ شمال استان،‌ از طراحی این فرودگاه خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی برای فرودگاه شمال استان انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به مصوبه احداث و استقرار فرودگاه‌ شمال استان،‌ از طراحی این فرودگاه خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی برای فرودگاه شمال استان انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس پیرو جلسه و دیدار با مسلم صالحی نماینده مردم شهرستان‌ اقلید در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری فرودگاه شمال استان، اظهار کرد: موضوع احداث و استقرار فرودگاه‌های شمال استان فارس برای پوشش شهرستان‌های آباده، اقلید، خرم‌بید و بوانات از سال‌های گذشته با پیگیری‌های مسئولان مصوب شده است.

وی گفت: فرودگاه شمال فارس در زمینی به مساحت ۲۵۷ هکتار در حوالی شهرستان‌های اقلید و آباده جانمایی و برای هواپیما در رده‌های ایرباس ۳۲۰ و فوکر ۱۰۰ طراحی شده است.

مدیرکل فرودگاه ‌های استان فارس با بیان اینکه باند پرواز ی این فرودگاه در سال ۱۳۷۴ توسط اعتبارات ملی بطول ۳ کیلومتر انجام شده است، افزود: در حال حاضر با حضور گروه مشاور در فرودگاه، موضوع بازنگری و تکمیل مطالعات عوامل پروازی، جاده، دیوار حفاظتی و مستحدثات در حال انجام است که با تخصیص اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی برای فرودگاه شمال استان انجام شود.

کریم آقائی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان اقلید و آباده که فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری تا مرکز استان استان را دارند و قرار گرفتن این شهرستان‌ها در مسیر استان‌های یزد، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان، بیان کرد: راه‌اندازی فرودگاه شمال فارس با توجه به وجود واحدهای معدنی، تولیدی و صنعتی می‌تواند موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوبی برای مردم شمال استان را به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه وجود فرودگاه موتور توسعه هر شهری است، گفت: احداث این فرودگاه علاوه بر ارائه خدمات مسافری و کارگو می‌تواند در مباحث مختلفی نظیر آموزش خلبانی و پروازهای تفریحی زمینه اشتغال و رونق منطقه موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.