| کد خبر: 168224 |

◄ افزایش ظرفیت فرودگاه لارستان

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان از افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه خبر داد و گزارش عملکرد این فرودگاه را در دو سال گذشته تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان از افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه خبر داد و گزارش عملکرد این فرودگاه را طی دو سال گذشته تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین‌اله صولتی گفت: سال گذشته یک ایرلاین دیگر به این فرودگاه پیوست و چهار سورتی پرواز به مقصد تهران و دبی  اضافه شد.

او گفت: هفته گذشته نیز پرواز اهواز به پروازهای این فرودگاه اضافه شد و برقراری پرواز به مقاصد مشهد مقدس و مسقط نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان تأکید کرد: همچنین در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از هواپیماهای ATR در مسیر شیراز-لار-کیش و بلعکس هستیم.

صولتی ادامه داد: فرودگاه لارستان اولین فرودگاه مرز هوایی و دومین فرودگاه در سطح کشور بود که سال گذشته به‌صورت مشترک با فرودگاه زاهدان و بعد از فرودگاه یزد گواهینامه فرودگاهی اخذ کرد.

او گفت: رفع نواقص و مغایرت‌های یافت شده توسط سازمان  هواپیمایی کشوری و دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ازجمله اقدامات انجام‌شده برای اخذ این گواهینامه است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان تصریح کرد: برای تمدید گواهینامه اقدامات اصلاحی برروی‌ باند و سطوح پروازی بر اساس آخرین استانداردها انجام شد که پاک‌سازی، رفع پستی‌وبلندی اطراف باند (استریپ سازی) و اصلاح خط‌کشی‌های باند و سطوح پروازی از این جمله است.

صولتی به اقدامات مستمر برای تمدید گواهینامه تأکید کرد و گفت: ایکائو تمام فرودگاه‌ها را ملزم به داشتن گواهینامه بین‌المللی استاندارد فرودگاهی کرده است.

او گفت: ترمینال جدید در حال حاضر به‌صورت موقت تحویل فرودگاه شده است و بعد از رفع نواقص تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان در ادامه گفت: با بهره‌برداری از آن ظرفیت فرودگاه بیش از ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

او در ادامه گفت: در حال حاضر ظرفیت این ترمینال در ساعت اوج  ۲۰۰ نفر و ظرفیت سالانه آن ۶۵۰ هزار نفر است.

صولتی گفت: با افتتاح این پایانه هوایی مشکل ازدحام جمعیت در فرودگاه لارستان مرتفع شده و فرودگاه قادر خواهد بود به‌صورت هم‌زمان پذیرای دو پرواز باشد.

صولتی در ادامه به‌ضرورت بهسازی اپرون برای حضور هواپیماهای پهن‌پیکر اشاره کرد و گفت: قرارداد بهسازی اپرون در اواخر سال گذشته به امضا رسید و اجرای آن از امسال آغازشده است و امیدواریم این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

وی تجهیز برج مراقبت به کنسول روشنایی باند  و سوییچینگ، اختصاص خودروی روشنایی باند با تجهیزات کامل، تجهیز و بهره‌برداری از ساختمان و سیستم  فرستنده و گیرنده مدرن و بروز دنیا، نصب ریموت کنترل دستگاه کمک ناوبری DVOR و آسفالت ۴.۵ کیلومتر جاده دسترسی به سایت DVOR-DME، جابه‌جایی و استانداردسازی آنتن دستگاه کمک ناوبریNDB، اضافه شدن دو خودرو کف‌ساز آتش‌نشانی را ازجمله  اقدامات انجام‌شده برای ارتقا سطح تجهیزات حوزه عملیات هوانوردی و ایمنی پروازهای فرودگاه لارستان دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.