| کد خبر: 152575 |

گواهینامه فرودگاه‌های زاهدان و لارستان تمدید شد

مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، از تمدید گواهینامه‎های فرودگاهی دو فرودگاه‎ زاهدان و لارستان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، از تمدید گواهینامه‎های فرودگاهی دو فرودگاه‎ زاهدان و لارستان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج  با بیان اینکه گواهینامه های فرودگاه های بین المللی کشور با هدف ارتقای ایمنی و همت در استانداردسازی فرودگاه ها در اجرای ماده 16 آیین نامه احداث، توسعه، بهره برداری و مدیریت فرودگاه ها صادر می شود، گفت: گواهینامه فرودگاه های بین المللی زاهدان و مرزهوایی لارستان پس از پذیرش نظام نامه فرودگاه، پیش ممیزی تمدید گواهینامه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و انجام اقدامات اصلاحی و حصول اطمینان نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در ممیزی تمدید شده است.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری پس از پذیرش نظام نامه فرودگاه و حصول اطمینان از ایمنی، نظم و کارایی خدمات ناوبری و مطابقت تسهیلات، تجهیزات، ساختار سازمانی و مدیریت فرودگاه با استانداردها و توصیه های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گواهینامه فرودگاه را صادر و یا تمدید می کند.

فرشید گلیج با بیان اینکه اعطای گواهینامه به این دو فرودگاه تکالیف سنگینی را بر حفظ، بهبود و ارتقای استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری به مدیران آنها محول کرده است، افزود: هدف از ارائه گواهینامه فرودگاهی تامین ایمنی با استانداردسازی شرایط فیزیکی، انجام فعالیت براساس الگوها و ضوابط از پیش تعریف شده و حصول اطمینان از مطابقت تسهیلات، تجهیزات و دستورالعمل های عملیاتی و ارائه خدمات فرودگاه دارای گواهینامه با استانداردها و دستورالعمل های ذکر شده در جلد یک انکس 14 سازمان جهانی هواپیمایی کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی کشوری تمدید و یا صدور گواهینامه فرودگاه های بین‌المللی و مرز هوایی مشتر ک با نیروهای نظامی را با جدیت پیگیری می کنند، در تشریح الزامات قانونی اعطای گواهینامه فرودگاهی گفت: به استناد ماده 16 آیین نامه احداث، توسعه، بهره‌برداری و مدیریت فرودگاه‌های غیرنظامی و الزامات بند 1.4.1 انکس 14 ایکائو، تمام فرودگاه های بین المللی کشور ملزم به دریافت گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

گلیج افزود: بند 15 کنوانسیون شیکاگو بیان می کند تمام فرودگاه های تحت قلمرو یک کشور که برای استفاده عموم بازگشایی می شود باید شرایط یکسان و یکنواختی با دیگر کشورهای عضو ایکائو داشته باشند و داشتن شرایط یکسان با دیگر کشورهای عضو به معنای تطبیق تمام دستورالعمل ها، طراحی فرودگاه، تجهیزات و تسهیلات با استانداردهای ذکر شده در جلد یک ضمیمه شماره 14 ایکائو است. همچنین بندهای 28 و 35 کنوانسیون شیکاگو اشاره می کند که تمامی فرودگاه ها و تسهیلات و تجهیزات خدمات ناوبری در یک کشور باید مطابق با استانداردها و توصیه های ( SARPs ) ایکائو باشد.

مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: در ایران شش فرودگاه بین المللی شیراز، اصفهان، بندرعباس، امام خمینی (ره) یزد و زاهدان دارای گواهی‎نامه هستند که تاکنون یزد و زاهدان موفق به تمدید مجدد آن شده اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.