| کد خبر: 163460 |

استقرار ایستگاه‌های شادی برای رفع خواب‌آلودگی رانندگان

با توجه به آب و هوا کاهش بارندگی‌ها برای امسال پیش بینی می‌شود که تعداد مسافران در نوروز ۹۷ افزایش یابد و تخت جمشید و حافظیه بیشترین بازدید را بعد از حرم مطهر رضوی دارند.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به استقرار ایستگاه‌های شادی در محورهای استان برای رفع خواب‌آلودگی رانندگان گفت: با توجه به آب و هوا کاهش بارندگی‌ها برای امسال پیش بینی می‌شود که تعداد مسافران در نوروز ۹۷ افزایش یابد و تخت جمشید و حافظیه بیشترین بازدید را بعد از حرم مطهر رضوی دارند. 

به گزارش تین‌نیوز، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس و رئیس کمیته تخصصی کمیسیون ایمنی راه‌ها در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اظهار کرد: کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص سفر‌های نوروزی تشکیل شد که از مهمترین مصوبات آن، بازدید از تمام راه‌های حوزه استحفاظی به خصوص بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و رفع نواقص جاده‌ای با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل و پلیس راه‌های شمال و جنوب استان فارس، همچنین تهیه لیست کشیک اداره کل و ارسال به وزارت راه و شهرسازی و استانداری استان فارس است. 

وی با اشاره به ابلاغ مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها به کلیه مشاوران و پیمانکاران جهت استقرار کشیک در پروژه‌های در حال ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: همچنین مقرر شد کلیه مشاوران و پیمانکاران عملیات‌های راهسازی خود را در طول تعطیلات متوقف کنند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس بیان کرد: بر این اساس مقرر شد برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در خصوص فرهنگ رانندگی و نکاتی که رانندگان باید در طول رانندگی رعایت کنند، تهیه شود که در این خصوص قراردادی نیز با سازمان صدا و سیما برای تهیه ۲۰ برنامه در خصوص فرهنگ رانندگی منعقد شده است. 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها چاپ و توزیع ۱۰ هزار نقشه راه‌ها و توزیع به مسافران نوروزی است، افزود: قرار است جلساتی با مشاوران و پیمانکاران در مورد افزایش ضریب ایمنی محور‌ها به خصوص محور‌های در حال احداث تشکیل شود، همچنین شروع عملیات تعریض محور شیراز- سپیدان حدفاصل پلیس راه شیراز- سپیدان- گویم از مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها است. 

تکاور ادامه داد: تهیه و نصب جداکننده‌ها (نیوجرسی) در محور‌های سروستان- مومن آباد، مرودشت- درودزن و محور‌های دیگر اقدام شده که به کاهش تصافادت جاده‌ای در این محور‌های پرتردد و حادثه خیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه چهار دستگاه خودرو به همراه راننده برای گشت نامحسوس پلیس راه در اختیار آن‌ها گذاشته شد، اظهار کرد: شرکت در جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر استان و پیگیری مصوبات این ستاد از جمله برنامه‌های مصوب کمیسیون ایمنی راه‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در طول تعطیلات نوروزی کمیسیون ایمنی راه‌ها تشکیل نمی‌شود و مصوبات جلسه قبل از عید پیگیری می‌شود. 

وی درباره اسکان مسافران بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تعدادی مهمانسرا در اختیار دارد که موضوع اسکان را شهرداری‌ها با تهیه کمپ و چادر در پارک‌ها و اداره کل آموزش و پرورش با استفاده از مدارس پیگیری و خدمات خود را ارائه می‌کنند. 

تکاور افزود: با توجه به اینکه بسیاری از تصادفات مربوط به خستگی و خواب آلودگی است، قرار بر این است تا اداره کل راهداری و حمل و نقل تعدادی ایستگاه‌های شادی در مسیر‌های خسته کننده و طولانی برای رفع خستگی و استراحت مسافران ایجاد کند. 

وی با اشاره به اقامت ۲ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۶۵ نفر شب در مراکز اقامتی استان فارس در ایام نوروز سال گذشته گفت: با توجه به آب و هوا کاهش بارندگی‌ها برای امسال پیش بینی می‌شود که تعداد مسافران در نوروز ۹۷ افزایش یابد و تخت جمشید و حافظیه بیشترین بازدید را بعد از حرم مطهر رضوی دارند. 

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: امیدواریم با این تمهیدات تعداد کشته‌ها و حوادث جاده‌ای در سفر‌های نوروزی کاهش چشمگیری داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.