| کد خبر: 263169 |

همکاری تهران و بیشکک در زمینه حمل و نقل

دومین روز نشست کمیسیون مشترک همکاری های تجاری اقتصادی علمی فنی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان برگزار شد.

تین نیوز

دومین روز نشست کمیسیون مشترک همکاری های تجاری اقتصادی علمی فنی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قرقیزستان وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان گفت: حضور هیئت سطح بالا در این نشست ها نشان می‌دهد دو کشور تمایل به توسعه روابط دارند. این کمیسیون ظرفیت بالای همکاری بین دو کشور را روز افزون می کند. موضوعاتی که امروز مطرح می شود زمینه ساز رشد روابط اقتصادی و کشاورزی و صنعتی دو طرف است.

دانیار آمان گلدیف افزود: ایجاد شرایط مناسب برای تبادل کالای دوکشور باید ادامه پیدا کند. در مورد تخصیص صندوق توسعه روابط ایران و قرقیزستان گفتگو کردیم و همکاری ما در این زمینه نتیجه خوبی داشته است. ایران ظرفیت بالایی در آموزش در زمینه های مختلف دارد و ما آماده پذیرش آنها در همه زمینه ها هستیم و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت دوکشور همکاری‌هایی را توسعه دهیم.

در ادامه، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان گفت: روسای جمهور دو کشور آینده روابط دو طرف را بسیار پرثمر می دانند. به دنبال ارتقای سطح روابط دوکشور امیدوارم اسناد مورد توافق، در حاشیه سفر آتی رئیس جمهور قرقیزستان به ایران آماده و نهایی شود.

نیکبخت افزود: افتتاح مرکز تجاری قرقیزستان در ایران و متقابلا مرکز تجاری ایران در قرقیزستان می تواند در توسعه تجارت بین دوکشور موثر باشد. اقدامات کارگروه چهارجانبه ریلی، اقدام برای راه آهن اوش - بندرعباس لازم است. اجلاس حاضر تاثیر زیادی درباره همکاری در زمینه حمل و نقل و لجستیک و ترانزیت کالا داشته است. امیدوارم در اجلاس حاضر مذاکرات برای پروازهای منظم و مستقیم بین دوکشور انجام شود. آمادگی استقبال از سرمایه گذاران قرقیزستانی برای سرمایه گذاری در ظرفیت های بندری کشورمان داریم.

نیکبخت ادامه داد: در بخش کشاورزی، تشکیل کمیته مشترک همکاری های کشاورزی می تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف مشترک کشاورزی داشته باشد. امکان صادرات نفت گاز و میعانات گازی و نفتی از طریق منطقه آزاد تجاری مازندران به قرقیزستان فراهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.