| کد خبر: 239098 |

امروز بارش برف و باران در نیمی از کشور آغاز می‌شود

در پی ورود سامانه بارشی از عصر امروز به کشور در غرب و شمال غرب کشور، با کاهش دما، بارش برف و باران مواجه هستیم و این شرایط به تدریج به نیمی از کشور گسترش پیدا می‌کند.

تین نیوز

 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پی ورود سامانه بارشی از عصر امروز به کشور در غرب و شمال غرب کشور، با کاهش دما، بارش برف و باران مواجه هستیم و این شرایط به تدریج به نیمی از کشور گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی امروز (دوشنبه) در مورد آخرین وضعیت جوی کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در پی ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر امروز، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت آغاز خواهد شد که تا روز سه شنبه (۲۱ دی ماه) ادامه خواهد داشت.

وی گفت: انتظار مه، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز را در پی ورود این سامانه پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: منطقه اثر اعلامی برای این سامانه، از امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان خواهد بود.

وی افزود: فردا فعالیت سامانه بارشی در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.

به گفته گودرزی، بارندگی‌ها روز سه شنبه به ارتفاعات استان های تهران، البرز، قزوین و زنجان هم کشیده خواهد شد.

وی بیان داشت: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی لازم است سفرهای غیر ضروری کاهش پیدا کند و  به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر الزامی است. هچنین احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم فعالیت‌های عمرانی مانند بتن ریزی و جوشکاری، مدیریت در مصرف انرژی توصیه می شود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز همچنین در شهرهای صنعتی با ادامه پایداری و آلودگی هوا مواجه هستیم و شرایط آب وهوایی در تهران برای اکثر گروه ها ناسالم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.