| کد خبر: 229741 |

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۴۳ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۹۴۱ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۵۷ هزار و ۷۹۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

تین نیوز

شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۴۳ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۹۴۱ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۵۷ هزار و ۷۹۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۲۱ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۵۰۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۲.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۵۸۲ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۵.۶ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده کشورهای برزیل با بیش از ۳۷۸ هزار و مکزیک با بیش از ۲۱۳ هزار جانباخته، همچنان بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آنها نیز کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را ثبت کرده‌اند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در انگلیس از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۱۱۷ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۰۶ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۱ هزار و آلمان نیز بیش از ۸۱ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۷ هزار، کلمبیا با بیش از ۶۹ هزار، ایران با بیش از ۶۷ هزار، لهستان با بیش از ۶۲ هزار، آرژانتین با ۵۹ هزار، پرو با بیش از ۵۷ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۳ هزار و اندونزی با بیش از ۴۳ هزار جانباخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۴۷۰ مبتلا، ۵۸۲ هزار و ۴۵۶ قربانی

۲.هند: ۱۵ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۴ مبتلا، ۱۸۲ هزار و ۵۷۰ قربانی

۳. برزیل: ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار و ۸۸۵ مبتلا، ۳۷۸ هزار و ۵۳۰ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۳۳۹ هزار و ۹۲۰ مبتلا، ۱۰۱ هزار و ۵۹۷ قربانی

۵. روسیه: چهار میلیون و ۷۱۸ هزار و ۸۵۴ مبتلا، ۱۰۶ هزار و ۳۰۷ قربانی

۶. انگلیس: چهار میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۰۷ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۳۰۷ قربانی

۷. ترکیه: چهار میلیون و ۳۸۴ هزار و ۶۲۴ مبتلا، ۳۶ هزار و ۶۱۳ قربانی

۸. ایتالیا: سه میلیون و ۸۹۱ هزار و ۶۳ مبتلا، ۱۱۷ هزار و ۶۳۳ قربانی

۹. اسپانیا: سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۸۴۰ مبتلا، ۷۷ هزار و ۲۱۶ قربانی

۱۰. آلمان: سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۱۰ مبتلا، ۸۱ هزار و ۸۶ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۴ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل- که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، لهستان، کلمبیا، مکزیک، ایران، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، کانادا، شیلی و رومانی نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.