| کد خبر: 200036 |

برف راه خلخال به پونل و تمام روستاهای خلخال را بست

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال گفت: بارش برف سنگین همراه با کولاک راه ارتباطی خلخال به پونل در گیلان و تمامی روستاهای این شهرستان را مسدود کرد.

تین نیوز

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال گفت: بارش برف سنگین همراه با کولاک راه ارتباطی خلخال به پونل در گیلان و تمامی روستاهای این شهرستان را مسدود کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معروف خسروی گفت: بر اثر بارش برف سنگین که ارتفاع آن در برخی از مناطق کوهستانی از جمله گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم به بیش از یک متر می‌رسد راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای این شهرستان مسدود شده است.

وی اظهار کرد: به علت بارش برف سنگین و احتمال سقوط بهمن، جاده خلخال به پونل نیز مسدود شده است.

او با بیان اینکه بازگشایی جاده‌های مسدود شده روستایی خلخال از بامداد امروز آغاز شده، گفت: بارش سنگین برف و حجم زیاد آن در جاده‌های روستایی عملیات برف‌روبی و بازگشایی راه‌های مسدود شده از برف روستاهای این شهرستان را مشکل و طولانی کرده است.

وی گفت: با قطع بارش برف از صبح امروز گروه‌های برف‌روبی و بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی خلخال به منطقه اعزام شده‌اند و برای بازگشایی راه‌ها با استفاده از ماشین‌‍آلات و امکانات برفروبی  تلاش می‌کنند.

به گفته خسروی، اولویت بازگشایی راه‌های روستایی به ترتیب کثرت جمعیت بوده و تلاش می‌شود تا بیشتر راه‌های ارتباطی مسدود شده روستایی خلخال در سه بخش مرکزی، شاهرود و خورش‌رستم  بازگشایی شوند.

خسروی گفت:در حال حاضر تمامی جاده‌های ارتباطی اصلی و فرعی بین شهری خلخال به استثنای راه خلخال به پونل باز و تردد در گردنه الماس واقع در راه ارتباطی خلخال به اسالم در استان گیلان تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بارش برف که از ابتدای روز جمعه هفته گذشته به صورت پراکنده در این شهرستان آغاز شده امروز در پنجمین روز متوالی خود در خلخال موجب تعطیل شدن مدارس این شهر در تمامی مقاطع تحصیلی شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش سنگین برف در طول شب گذشته و پیش از ظهر امروز خبر داد و گفت: ارتفاع برف هم‌اکنون در شهر خلخال به ۳۲ سانتی‌متر رسیده که این میزان در گردنه‌ها و ارتفاعات این شهرستان ۱۵۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

فرامرز فرض‌الله پور اظهار کرد: با وجود بارش‌های پنج روز برف دمای هوای خلخال در طول چند روز گذشته و صبح امروز بین صفر تا چهار درجه زیر صفر در نوسان بوده و با قطع بارندگی‌ها و صاف شدن آسمان کاهش قابل ملاحظه دمای هوا و بروز یخبندان در روز چهارشنبه دور از انتظار نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.