| کد خبر: 191562 |

عضو کمیسیون برنامه و بود‌جه مجلس:

«اینستکس» هیچ گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند‌

طرح بحث اینستکس مربوط به یک سال گذشته بوده و در این طرح قرار است کشورهای اروپایی با استفاده از بانک‌های ضعیف خود (بانک‌های خصوصی یا بانک‌های زیرمجموعه بانک مرکزی خود) بتوانند روابط مالی با بانک‌های ایرانی یا صرافی‌ها برقرار کنند که اقدام خوبی است ولی اگر شفاف عمل شود.

تین نیوز

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اینستکس»  نقشه اروپایی‌ها برای فشار به جمهوری اسلامی است گفت: اینستکس هیچ گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد حسینی  با اشاره به سامانه اینستکس (مبادله مالی اروپا) اظهار داشت: قطعا با اجرای این طرح با توجه به شرایطی که در ارتباط با رابطه مالی ایران با کشورهای اروپایی وجود دارد، شرایط سخت می‌شود زیرا اروپایی‌ها مدعی هستند که در بحث برجام باقی مانده و به تعهدات خود عمل کرده‌اند و در این میان یکی از مباحث مدنظر برجام این بود که ما در برجام  شفافیت مالی با اروپایی‌ها داشته باشیم.

وی افزود: ولی متاسفانه کشورهای اروپایی همچون آمریکا نسبت به تعهدات خود پایبند نبودند و بحث اینستکس را مطرح کردند که از نظر ما این  شیوه شرایط بانکی و  شفافیت مالی به همراه نداشته چراکه به تعهدات خود پایبند نیستند.

حسینی بیان کرد: طرح بحث اینستکس مربوط به یک سال گذشته بوده و در این طرح قرار است کشورهای اروپایی با استفاده از بانک‌های ضعیف خود (بانک‌های خصوصی یا بانک‌های زیرمجموعه بانک مرکزی خود) بتوانند روابط مالی با بانک‌های ایرانی یا صرافی‌ها برقرار کنند که اقدام  خوبی  است ولی اگر شفاف عمل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی با توجه به اینکه مراودات  منابع مالی با کشورهای اروپایی برای تامین مواداولیه به‌ویژه دربحث درمانی وجود دارد، این طرح می‌تواند یک راهگشایی به همراه داشته باشد ولی متاسفانه با گذشت حدود 7 تا 8 ماه از طرح عملا نه تنها اقدامی در این زمینه انجام نشده بلکه یک سری اقدامات که درحال انجام بود را هم قطع کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.