| کد خبر: 132605 |

تعیین‌تکلیف استخدام‌های‌نجومی شهرداری‌تهران اولین‌اقدام بازدارنده شورای‌پنجم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از استخدام‌های نجومی در شهرداری تهران، گفت: اولین اقدام بازدارنده شورای پنجم باید پیشگیری از به کارگیری نیروهای مازاد در شهرداری باشد.

تین نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از استخدام‌های نجومی در شهرداری تهران، گفت: اولین اقدام بازدارنده شورای پنجم باید پیشگیری از به کارگیری نیروهای مازاد در شهرداری باشد.

 

علیرضا محجوب در خصوص جذب نیروی نجومی در شهرداری تهران، گفت: هزینه شهرداری‌ها از جیب مردم هر شهر است لذا هر آنچه به این هزینه‌ها افزوده‌تر شود باید را‌ه‌های درآمدی متصل به جیب مردم طراحی شود. بنابراین استخدام نجومی در شهرداری تهران هزینه و بار قابل ملاحظه‌ای است که شهرداری بر دوش مردم گذاشته است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جذب هزاران نفری، شهرداری را از حرکت جدید باز خواهد گذاشت، تصریح کرد: پرداختن به این امور، مدیریت شهری را از هدف اصلی خود دور خواهد کرد، بنابراین شورای پنجم شهر و مسئولان شهرداری باید نسبت به موضوع گستردگی نیروهای دراختیار شهرداری توجه داشته باشند.

 

وی افزود: گستردگی نیروهای مدیریت شهری به معنی گسترده‌ کردن هزینه‌ها و عوارض نانوشته برای شهروندان است، لذا با ادامه این روند اولین اقدام بازدارنده شورای پنجم باید پیشگیری از به کارگیری نیروهای مازاد جدید است. هرچند ما همیشه صیانت از نیروی کار را باور داریم.

 

محجوب با تاکید بر مقاومت شورای پنجم شهر از جذب نیروهای جدید به مجموعه مدیریت شهری پایتخت، ادامه داد: لایحه استخدامی شهرداری‌ها نیز از مدت‌ها پیش در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفته اما این لایحه بر تبعیت استخدام در شهرداری‌ها از قوانین استخدامی کشور تاکید دارد زیرا استخدام‌ها و مقررات چندگانه نوعی ابهام ایجاد کرده است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در لایحه استخدامی شهرداری‌ها بر تبعیت از یک قانون واحد تاکید شده اما متاسفانه عدم تجمیع نظرات مختلف متولیان سبب عدم تعیین تکلیف این لایحه شده است، هرچند کمیسیون اجتماعی تاکید بر حل موضوع از طریق رفع ابهامات دارد.

 

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران با انتشار چند توییت اولین چالش شهردار جدید تهران را پرداخت حقوق عنوان کرد، پرداخت حقوقی که به واسطه استخدام‌های نجومی در شهرداری به دوش شهردار جدید خواهد افتاد.

 

گفتنی است در روزهای اخیر اعضای شورای اسلامی شهر تهران از استخدام 300 نفر در موسسه همشهری خبر دادند، کما اینکه رحمت‌اله حافظی در اسفند سال 95 در صحن غیرعلنی شورای شهر گفته بود: «سازمان بازرسی کل کشور در گزارش 93 صفحه‌ای خود در مورد شرکت بهره‌برداری مترو تهران نسبت به جذب 4200 نفر نیروی مازاد طی سال‌های 91 و 92 اعلام تخلف کرده است.»

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.