| کد خبر: 75912 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ توسعه و راه اندازی قطار حومه ای، اولویت اصلی کلان شهرها

تین نیوز | یک عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اولویت اصلی کلان شهرهای ما باید امروز قطار حومه ای باشد، گفت: در راه اندازی قطارهای حومه ای حداقل 20 سال از دنیا عقب هستیم.
 
رحمت‌الله حافظی در گفتگو با تین نیوز با اشاره به زیان هنگفت ناشی از تردد بی‌شمار خودروهای شخصی در پایتخت ایران گفت: امروزه حدود 3 تا 5 میلیون نفر هر روز برای کار و تحصیل یا دسترسی به ادارات و خدمات گوناگون به صورت روزانه به پایتخت سفر می‌کنند لذا باید برای حمل و نقل این جمعیت، برنامه ای را طراحی کرد.
 
وی با بیان اینکه در این خصوص قطارهای حومه ای در صدر شعارهای حمل و نقلی توسط مسئولان مطرح می شود، ابراز داشت: باید با سرعت در خصوص توسعه قطارهای حومه ای آن هم به گونه ای که مردم شاهد خدمت رسانی در این حوزه باشند اقداماتی را انجام داد.
 
این عضو شورای شهر تهران عنوان داشت: اگر حمل و نقل برون شهری ما به قطار سریع السیر مجهز شود - نه این سیستم که امروزه وجود دارد و مربوط به دهه های گذشته است - قطعا مشکلاتی از قبیل فرسایش لاستیک، مصرف سوخت، آلودگی زیست محیطی و حتی افزایش روزافزون جمعیت کلان شهرها حل خواهد شد.
 
حافظی با بیان اینکه بی تردید متولی قطارهای حومه ای در کشور ما وزارت راه و شهر سازی است، بیان داشت: بر طبق قانون، شهرداری در نواحی تعریف شده حق دخالت دارد، اما به واسطه تجربه در اجرای قطار درون شهری می تواند کمک خوبی برای توسعه این نوع از حمل و نقل باشد؛ لذا بهتر به نظر می رسد که این دو نهاد با هم برای توسعه این مقوله تعامل داشته باشند.
 
گفتنی است تاریخچه قطارهای حومه ای و محلی در کشور ما به اوایل دهه ۶۰ و اواخر دهه ۷۰ که آمار تصادفات و کشته شدگان بسیار زیاد شده بود برمی گردد. در این رابطه مسئولین وقت برای حل این بحران در سال ۷۹ برای اولین بار به شرکت رجا دستور دادند ۵۰ درصد قطارهای خود را به این منظور اختصاص دهد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.