بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

«ساینا» مناسب تاکسی نیست؛تعیین نوع تاکسی منوط به تأیید شورای عالی ترافیک کشور

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد پیشنهاد تبدیل خودروی ساینا به تاکسی در پایتخت، گفت: انتخاب این خودرو به عنوان تاکسی مناسب نیست و باید خودرویی با قدرت موتور بالاتر و ایمنی بیشتر انتخاب شود.

تین نیوز |

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد پیشنهاد تبدیل خودروی ساینا به تاکسی در پایتخت، گفت: انتخاب این خودرو به عنوان تاکسی مناسب نیست و باید خودرویی با قدرت موتور بالاتر و ایمنی بیشتر انتخاب شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در مورد سرانجام تعیین یک نوع خودروی تولید داخل دیگر به عنوان تاکسی گفت: در جلسه ای با حضور مدیران حمل و نقلی شهرداری تهران، موضوع استفاده از خودروی ساینا به عنوان تاکسی مطرح شد که بنده با این انتخاب مخالفت کردم.

ساینا به عنوان تاکسی مناسب نیست

وی با بیان اینکه خودروی ساینا، حجم موتور کمی دارد و اتاق آن ضعیف است، افزود: انتخاب این خودرو به عنوان تاکسی مناسب نیست، چراکه باید خودرویی با قدرت موتور بالاتر و ایمنی بیشتر انتخاب شود تا بتواند در معابر پست و بلند تهران به راحتی تردد کند.

تنها استفاده از خودروی سمند سورن برای نوسازی تاکسی های فرسوده امکان پذیر است

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه اتاق خودروی تاکسی باید به گونه ای باشد که مسافران و راننده بدون مشکل، کنار یکدیگر بنشینند، افزود: تا پیش از این، خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند به عنوان تاکسی انتخاب شده و فعالیت می کردند؛ اما در پی توقف و ممنوعیت تولید این دو مدل خودرو، در حال حاضر تنها استفاده از خودروی سمند سورن برای نوسازی تاکسی های فرسوده امکان پذیر است و حالا مدیریت شهری به دنبال افزایش گزینه های انتخابی برای انواع خودرو به عنوان تاکسی است که از بین پیشنهادات خودروسازان، می توان گفت که خودروهای تارا و شاهین می توانند به عنوان تاکسی فعالیت کنند.

ساینا، تارا و شاهین، پیشنهادات خودروسازان برای تاکسی

وی با تأکید بر اینکه انتخاب هر نوع خودرو به عنوان تاکسی، حتماً باید تأییدیه شورای عالی ترافیک کشور را اخذ کند، ادامه داد: نوع خودروهای اعلامی اعم از ساینا، تارا و شاهین، پیشنهادات خودروسازان هستند و بررسی دقیق و کاملی در مورد انتخاب یکی از این خودروها به عنوان تاکسی انجام نشده و هنوز این موضوع در شورای عالی ترافیک کشور مطرح نشده است.

تعیین نوع خودروی تاکسی منوط به ضوابط و استاندارهای شورای عالی ترافیک کشور

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه خودرویی باید به عنوان تاکسی انتخاب شود که به لحاظ قدرت و ایمنی، شرایط مناسبی داشته باشد، افزود: در حال حاضر، خودروسازان برای ارائه خودرو اعلام آمادگی کرده اند اما تعیین نوع خودرو به ضوابط و استاندارهای شورای عالی ترافیک کشور بستگی دارد.

درخواست از دولت برای اختصاص سهم بیشتر خودروهای وارداتی به عنوان تاکسی 

وی افزود: البته به موازات آن، از دولت درخواست کردیم تا سهم بالایی از خودروهای وارداتی را برای استفاده به عنوان تاکسی اختصاص دهد که امیدواریم این خواسته محقق شود، هر چند تاکنون آثار و نتایج روشنی از این تقاضا و پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نکرده ایم اما از شهرداری تهران و دولت می خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن پاسخ

    شورای شهر عزیز برگوار ما مثل شمادرامد نداریم مستجر دارای دوفرزند مادر زمینگیر بدترین پر خرجترین ماشین سمندوپژو هست باقیمت ویرانگر جان مادرت سایناوامسال ان برای تاکسی تهران بهترین خرج پائینقیمت مناسب پراید بیست سال داخل کشور تاکسی شده بدون دردسر داره کار میکنه هر چند پیام ماارزشی برای شمانداره ولی واقعیتی بود باید بیان میشد

  • بهزادعلیمحمدی پاسخ

    توراخداتاکسی ارزان بدید شوفر جماعت توان خرید بالا ونگهداری آن را ندارد آقای تشکری با جیب خودت مقایسه نکن یه هفته شوفری کن ماشینش ازما بعدنظربده

  • ناشناس پاسخ

    بهتر است شركت هاي بزرگ خودروهاي برقي وارد كنند و رانندگان را استخدام كنند تا كار كنند! بهترين نوع بهرهبرداري

  • جعفر پاسخ

    اگر ساینا برای تاکسی نامناسب است چرا۹۰درصد ناوگان تاکسی اینترنتی پراید و تیبا و ساینا هستن، حتی خودروهای پرایدهاچبک و ۲۰۶هاچبک و دوو ماتیز و ام وی ام ۱۱۰در تاکسیای اینترنتی مشغول به کار هستن،

  • Ebi پاسخ

    اگر ساینا برای تاکسی نامناسب است چرا۹۰درصد ناوگان تاکسی اینترنتی پراید و تیبا و ساینا هستن، حتی خودروهای پرایدهاچبک و ۲۰۶هاچبک و دوو ماتیز و ام وی ام ۱۱۰در تاکسیای اینترنتی مشغول به کار هستن، آقای تشکری هاشمی بهتره بگید شیتیل سایپا به اندازه شیتیل ایرانخودرو نبوده یا بگید شیتیل اسنپ و تپسی خوب بوده که اونا اجازه استفاده از ساینا رو دارن، آقای هاشمی شما و آقای مظفر از شانه های تاکسیران به جای پله ترقی استفاده کردید و حالا که به پست و مقامی رسیده اید فقط بفکر خیانت و جیب خود هستید، آری شما تشنگان قدرت هستید نه شیفتگان خدمت

  • حامد پاسخ

    خدالعنت کنه مسوولی که بفکر منافع خودشه به فکرمردم نداروضعیف نیست ..منی که راننده تاکسی شهرستانم بادرامدکم چه گلی به سرم بگیرم اخه وقتی نمیتونم اون ماشین سورن رو بخرم از کجا بیارم لااقل ساینا نرخ دولتیش خیلی پایین تر وهم ماشین خوبیه رو رد میکنین خدا ازتون نگذره

  • اصغ پاسخ

    سلام برو سر جدت و هر کی دوست داری نظر نده اخه یه راننده بدبخت از کجا بیاره ۴۰۰ میلیون بده سورن اونم با اون هزینهای زیاد خودتو و درامدتو و ماشینتو با ما مقایسه نکن لااقل ساینا ارزون تره لوازمش اروزن تره برو بابا نظر نده