| کد خبر: 251016 |

واگذاری تجهیزات جدید حمل‌ ونقل عمومی شهری به شهرداری‌ های اصفهان

سرپرست دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری اصفهان، از واگذاری ناوگان های حمل ونقل عمومی شهری و ماشین آلات و تجهیزات به ۱۸ شهرستان و ۲۷ شهر اصفهان با مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال خبر داد.

تین نیوز

سرپرست دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری اصفهان، از واگذاری ناوگان های حمل ونقل عمومی شهری و ماشین آلات و تجهیزات به ۱۸ شهرستان و ۲۷ شهر اصفهان با مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نادر آخوندی، سرپرست دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری اصفهان، در آیین واگذاری ناوگان حمل ونقل عمومی شهری و ماشین آلات و تجهیزات به شهرداری های استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان ۱۱۴ شهرداری و ۸۹۴ دهیاری دارد. ۸۸ درصد جمعیت استان در شهرها زندگی می کنند و از نظر تعداد شهرها دومین استان در کشور و از نظر و درصد شهرنشینی در کشور رتبه نخست را داریم.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر، به دلیل نگاه برخورداری به استان فاصله زیادی از نظر ارائه امکانات و تجهیزات ایجاد شده، افزود: از سال ۹۵ یک ریال برای موضوعات پسماند به استان تعلق نگرفته، همچنین در حمل و نقل عمومی هیچ ماشین آلاتی به شهرداری استان اختصاص پیدا نکرده و اصفهان همیشه در ارائه امکانات آخر بوده است.

آخوندی تصریح کرد: اما در دولت سیزدهم این نوع نگاه تغییر یافته و این وضعیت در کشور اصلاح شده، همچنین اتفاقات خوبی در موضوعات تجهیزات ماشین‌ آلات خدماتی، ماشین آلات آتش نشانی، اعتبارات و ... رخ می دهد و پس از پیگیری های فراوان امروز شهر اصفهان دارای امکانات خوبی است.

وی با اعلام اینکه امروز ۱۸ شهرستان و ۲۷ شهر امکانات تعلق گرفته را دریافت می کنند، گفت: این امکانات شامل ۲۳ دستگاه به ارزش ۸۴ میلیارد تومان و از زمان تحویل تاکنون بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان ارزش پیدا کرده است. همچنین ۴ دستگاه ست امداد و نجات هیدرولیک با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، دو دستگاه ماشین آتش نشانی سنگین و نیمه سنگین که با وضعیت شهرداری حداقل است، اما وضعیت شهرداری را بهبود می بخشند.

آخوندی توضیح داد: در حوزه حمل ونقل عمومی حدود  ۵۶۷ ماشین ون با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان درخواست شهرداری بوده که هنوز واگذار نشده و به زودی تحویل استان داده می شود، همچنین شهرداری  ۳۹۰ دستگاه اتوبوس با اعتبار  ۲ هزار میلیارد تومان درخواست داده است که هزینه های آن  ۲۵ درصد توسط شهرداری ها و ۷۵ درصد توسط دولت پرداخت خواهد شد و تاکنون حدود ۷۳ دستگاه تحویل گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان امکان جذب اعتبار است که ۵۰۰ میلیارد تحقق پیدا کرده و مابقی تا پایان سال تحقق پیدا خواهد کرد. در موضوع قیر هم ۸۸۸ ماشین ۲۳ تُنی برای استان تخصیص پیدا کرده که با توجه به وضعیت جاده ها و خیابان ها، انتظارات بیش از این حرف ها است.

سرپرست دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری اصفهان، در خاتمه گفت: در اعتباراتی که تهران به شهرداری ها اختصاص داده است، امسال شهرداری ها  ۷۵۰ میلیارد تومان توانسته اند استفاده کنند، اما امیدواریم تمامی اعتبارات گرفته شود. در حال حاضر ۲۷ هزار نفر نیرو داریم که در این چند شب با توجه به وضعیت آب وهوایی استان شبانه روز با حداقل امکانات فعالیت می کنند تا وضعیت مطلوب برای مردم ایجاد شود، امیدواریم به سمتی رویم که شرایط مطلوب شود.

کلید حل مشکلات استان، وجود نیروهای کارآمد است

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: کار و تلاش در گوشه و کنار استان مشاهده می شود و ما سعی می کنیم با کمک به خدمت رسانان همدلی را در تمامی عرصه های شهری افزایش دهیم.

وی با اشاره به مشکلات شهر اصفهان، افزود: استان اصفهان با مشکلات فراوانی ازجمله آب، فرونشست، آلودگی هوا و... درگیر است اما وجود نیروی انسانی کارآمد و مسئولان مجاهد در استان، توان حل مسئله را  بیشتر از مشکلات افزایش داده است.

زینلیان توضیح داد: سعی داریم از جهت تأمین امکانات و برنامه ریزی مشکلات را حل کنیم، در حال حاضر عمده فعالیت های استان در عرصه های توسعه پایدار در صنایع پاک، طرح های دانش بنیان، گردشگری و صنایع دستی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه، خوشبختانه به جهت توسعه شهر و روستاها کارهای خوبی انجام شده، گفت: تلاش کردیم با برند سازی در تمام روستاها و شهرها، شرایطی را ایجاد کنیم که همه شهرستان ها را با ظرفیت های موجود توسعه دهیم. سند آمایش شهری به زودی کاربردی تر خواهد شد و پروژه های کلان و پروژه هایی در سطح شهرستان ها به جهت اجرایی شدن مکرراً پیگیری می شوند.

زینلیان اضافه کرد: همچنین برای ایجاد بستر مناسبی برای زندگی خوب مردم، مصوبات سفر ریاست جمهوری به اصفهان و استاندار به شهرستان ها به همت فرمانداران اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.