| کد خبر: 239581 |

◄ انتقاد از وضعیت مسافربرهای غیرقانونی و خودروهای باربری

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از وضعیت مسافربرهای غیرقانونی و خودروهای باربری انتقاد کرد.

تین نیوز

جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این‌که متاسفانه شاهد رشد بی‌انضباط موتورسیکلت‌ها در شهر تهران به ویژه محدوده مرکزی شهر هستیم گفت: اوضاع موتورسیکلت‌ها نگران کننده است چرا که برخی از آنها به اندازه یک وانت بار جابه‌جا می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی ضمن انتقاد به وضعیت تردد کامیون‌ها در شب اظهار کرد: این کامیون‌ها با سرعت زیاد و در حالی که حجم و وزن بارشان غیرمجاز است و بعضا راننده‌هایشان غیرمجاز هستند در سطح شهر تردد می‌کنند و امنیت همه را به خطر می‌اندازند، چرا که هم ریزش بار دارند و هم سرعت‌های مرگبار در پایان شب دارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین با اشاره به تردد خودروها و موتورهای فرسوده گفت: قانون‌گذار عمر مفید این وسائل را مشخص کرده و برخی به قدری فرسوده هستند که حتی با یک حادثه کوچک متلاشی می‌شوند و در یک دوره قرار بود دوربین‌های کنترل سرعت معاینه فنی خودروها را چک کند و خودروهای فاقد معاینه جریمه شوند و تردد این خودروها کنترل شود.

وی با بیان این‌که شاهد هستیم که خودروهای دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در تهران تردد می‌کنند، اظهار کرد: چند شب پیش خودرویی را دیدم که میلگرد جابه‌جا می‌کرد و چند متر نیز این میلگردها از خودرویش بیرون زده بود و با سرعت زیاد تردد می‌کرد که این استقبال از مرگ برای همه شهروندان این شهر است.

تشکری هاشمی ضمن انتقاد از وضعیت تخلیه و بارگیری بارها در تهران ادامه داد: بعضا می‌بینیم که کامیون‌های حمل بار در طول روز برخی از معابر شهر تهران را اشغال می‌کنند که از حمل لبنیات تا بارهای تجاری را شامل می‌شود و هیچ زمان خاصی برای بارگیری آنها وجود ندارد در حالی که باید ساعت بارگیری مشخص شود.

وی همچنین از فعالیت مسافربرهای غیرقانونی انتقاد کرد و گفت: این مسافربرها از برخی از شهرستان‌ها با خودروهایی با شماره خاص به صورت کلونی رفاقتی یا خانوادگی به تهران می‌آیند و در طول روز حتی با تهدید و ارعاب مسافرکشی می‌کنند و نمونه‌هایی داریم که حتی اجازه نمی‌دهند تاکسی‌های رسمی در این مسیرها مسافر جابه‌جا کنند و برخی از محدوده‌ها در اختیار آنها است و برخی از آنها شبها در خودروهای خود می‌خوابند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این‌که افسران راهور عمدتا وقت‌شان را صرف جریمه تخلفات ساکن می‌کنند، اظهار کرد: این در حالی است که قانون به آنها اجازه داده از نیروهای داوطلب استفاده کنند و به یاد دارم در گذشته شهرداری پیشنهاد داده بود که از پرسنل پارک‌بان برای جریمه تخلفات ساکن استفاده شود تا افسران راهور بتوانند وقت‌شان را صرف موضوعات مهم‌تر همچون تخلفات حادثه‌ساز کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.