| کد خبر: 238653 |

انتقاد از گوشه نشینی نیروهای متخصص در مترو

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مترو خطای نیروی انسانی درحادثه مترو را با کمبود قطعات تداخل نکند، از گوشه نشینی نیروهای متخصص در مترو گلایه کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مترو خطای نیروی انسانی درحادثه مترو را با کمبود قطعات تداخل نکند، از گوشه نشینی نیروهای متخصص در مترو گلایه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مسئولان مترو در مورد حادثه اخیر برخورد دو قطار با یکدیگر، گفت: به سهم خود از مسافران و مصدومان این حادثه عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم شهرداری با دلجویی و جبران خسارات این افراد از تکرار این نوع حوادث جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه شهرداری و مترو می‌بایست تمام تلاش خود را بر عدم تکرار این حوادث متمرکز کند، تصریح کرد: از شرکت مترو خواهش می‌کنم که کمبود قطعات و محدودیت فنی را با موضوعات مدیریتی دچار تداخل نکند و یا به جای همدیگر مصرف نکند. چرا که در این حادثه خطای نیروی انسانی و مشکلاتی در حوزه مدیریت، نظارت، آموزش و مهارت وجود داشته است و موضوع کمبود قطعات و بی توجهی مدیریت گذشته و بی توجهی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در بعد دیگر وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به مردم بگوییم که نگران سامانه‌ها نباشند. چرا که عمدتا مشکلات از خطای انسانی است که نباید تکرار شود، گفت: ما نباید بگوییم چون سیستم به مرکز فرمان وصل نیست ممکن است هر از چندگاهی حادثه رخ دهد چرا که اگر کنترل، نظم و دقت در مترو باشد حوادث اینگونه رقم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه ما چند ده میلیارد مسافر در مترو جابجا کردیم و نباید بگوییم که بروز حوادث طبیعی است، افزود: وقتی راهبر سامانه را سرخود قطع می‌کند و همزمان پنج خطا انجام می‌دهد این چه ربطی به سیستم دارد. البته کسی مخالف تکنولوژی نیست اما آیا در همه دنیا سال به سال تکنولوژیشان را عوض می‌کنند؟ در اروپا می‌بینید که ترامواهای چند دهه قبل استفاده می‌شود اما مدیریت، نظم و آموزش دارند.

تشکری هاشمی بیان کرد: می گویند که نیروی متخصص کم داریم اما من می‌گویم که نیروهای متخصص زیادی داریم که گوشه نشین هستند و هیچ کاری به آنها سپرده نشده و یا کارهای غیر مرتبط به آنها سپرده شده است. در حالیکه میلیاردها تومان برای آموزش هر فرد هزینه شده و اگر از آنها استفاده مطلوب نشود هزینه‌های هدر رفته است. از سمت دیگر انتظار داریم که در کادرسازی تلاش کنیم و باید بگویم ستاد مترو فربه است و باید به نیروهای صف و اجرا اضافه شود و اگر کمبود نیرو در ایستگاه‌ها دارید از این افراد استفاده کنید.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ما به این حد از توضیحات قانع نشدیم، گفت: کمیسیون عمران کمیته‌ای را برای بررسی این حادثه، آسیب شناسی و زمینه‌های بروز این حادثه تشکیل داده که خروجی آن را به صحن علنی اعلام می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.