| کد خبر: 239022 |

◄ امکان بهره‌برداری پیوسته از ۳۲ کیلومتر مسیر خط ۶ مترو در سال ۱۴۰۱

در جریان بازدید رئیس و عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از ایستگاه‌های در حال تکمیل خط ۶ مترو، آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی ۴ ایستگاه از بخش میانی این خط، مورد بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

در جریان بازدید رئیس و عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از ایستگاه‌های در حال تکمیل خط ۶ مترو، آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی ۴ ایستگاه از بخش میانی این خط، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی متروی تهران، یکی از اولویت های شرکت مترو در دوره کنونی مدیریت شهری و تکمیل ایستگاه های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ است و به این منظور اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، پیگیر موضوع مذکور هستند.

در این راستا سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون مربوطه و علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل، ضمن حضور در نشست بررسی پیش نیازهای افتتاح به موقع ایستگاههای خط ۶ که در کارگاه خیابان بهار شیراز برگزار شد، در ادامه به ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر(عج)، کارگر و پارک لاله سرکشی کرده و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی این ایستگاه ها قرار گرفتند؛ ایستگاه هایی که در صورت تامین به موقع منابع مالی، سال آینده در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی متروی تهران، نکته حائز اهمیت در این بازدید، تقاضای دست‌اندرکاران اجرایی ایستگاههای خط ۶ مترو از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حمایت از روند تامین ۳ هزار میلیارد تومان برای سال آینده بود تا به موجب این امر، ۷ ایستگاه و ۱۴کیلومتر مسیر خط مذکور در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد. در صورت تحقق این مهم، امکان بهره برداری پیوسته از ۳۲ کیلومتر مسیر خط ۶ از دولت آباد تا محدوده کن و سولقان میسر خواهد شد؛ ضمن اینکه ایستگاه های تقاطعی خطوط یک و ۳ با خط ۶ نیز افتتاح شده و بهره‌وری شبکه خطوط مترو به نوبه خود ارتقاء خواهد یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.