| کد خبر: 232235 |

تهیه لایحه برای شورایاری ها اقدام هوشمندانه دولت بود

یک عضو شورای شهر تهران تهیه لایحه برای شورایاری ها را اقدام هوشمندانه دولت خواند و گفت: امیدواریم مجلس بتواند کوتاهی دو سال گذشته را با تصویب سریع این لایحه به انجام برساند و موضوع شورایاری‌ها برای همیشه مرتفع شود.

تین نیوز

یک عضو شورای شهر تهران تهیه لایحه برای شورایاری ها را اقدام هوشمندانه دولت خواند و گفت: امیدواریم مجلس بتواند کوتاهی دو سال گذشته را با تصویب سریع این لایحه به انجام برساند و موضوع شورایاری‌ها برای همیشه مرتفع شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، زهرا نژادبهرام در سیصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: متاسفانه به دلیل شکایت سازمان بازرسی و رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو کلیه مصوبات و دستورالعمل‌های انتخابات شورایاری‌ها که منجر به توقف فعالیت شورایاری‌ها در دوره بعدی شد در یک اقدام بسیار هوشمندانه، دولت لایحه‌ای را تهیه کرد که براساس آن موضوعیت شورایاری‌ها مورد توجه قرار بگیرد و مساله آنها در دستور کار وزارت کشور قرار گیرد.

وی افزود: این امر در شرایطی محقق شد که به رقم آنکه تعداد کثیری از نمایندگان مجلس در مدیریت شهری فعالیت می‌کردند و از تاثیر نقش شورایاری‌ها در فعالیت‌های شهری آگاه بودند و از ضرورت اتصال شورایاری‌ها به شورا واقف بودند و هیچ اقدامی در این دو سال انجام ندادند. اقدام به حق هیات دولت شایان تقدیر است و امیدوارم مجلس بتواند کوتاهی دو سال گذشته را با تصویب سریع این لایحه به انجام برساند و موضوع شورایاری‌ها برای همیشه مرتفع شود.

نژاد بهرام ادامه داد: وزارت کشور در پی رد صلاحیت‌های گسترده هیات نظارت شوراها در سطح شهرستان،‌ استان و کشور و کم‌توجهی این وزارتخانه به سوابق و فعالیت افراد رد صلاحیت شده نسبت به انتشار اسامی لیست‌ها کوتاهی جدی صورت داده است. در آخرین لحظات که لیست هیات نظارت به فرمانداری تهران رسیده است،‌ اسامی اینجانب زهرا نژاد بهرام و آقای بشیر نظری در لیست وجود داشته و به اذعان کسانی که لیست هیات نظارت را مشاهده کردند، به فاصله غروب و تا صبح روز انتشار اسامی، نامی از این دو اسامی نیست.

وی تاکید کرد: امیدوارم وزارت کشور نسبت به این مهم بررسی لازم را انجام دهد و در پاسخ جدی نسبت به اتفاقات رخ داده در این بازه زمانی توضیحات لازم را بدهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.