| کد خبر: 229512 |

امکان نامگذاری مجدد خیابانی به نام «کوروش» وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر خیابانی در منطقه ۵ تهران به نام کوروش وجود دارد، لذا امکان نامگذاری دوباره آن نیست.

تین نیوز

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر خیابانی در منطقه ۵ تهران به نام کوروش وجود دارد، لذا امکان نامگذاری دوباره آن نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در پاسخ به درخواست انجمن فرهنگی افراز برای نامگذاری خیابانی به نام کوروش بزرگ نوشت: به رغم تأیید نکات و مطالب مذکور و اطلاع از جایگاه و اهمیت شخصیت کوروش و سایر مفاخر ایران باستان، در گذشته خیابان کوروش در منطقه ۵ شهرداری تهران به نام این شخصیت شهیر ایرانی نامگذاری شده و از آنجا که یکی از رویکردهای اصلی کمیسیون نام‌گذاری، جلوگیری از نام‌گذاری‌های تکراری معابر در سطح شهر تهران می‌باشد، امکان نامگذاری جدید برای این نام وجود ندارد.

حق شناس ادامه داد: شایان ذکر است اعضای این کمیسیون بر این موضوع واقف هستند که انتخاب خیابان فعلی به نام کوروش متناسب با جایگاه وی در تاریخ ایران زمین نیست اما به هر روی با توجه به وجود این نام، در حال حاضر امکان نام‌گذاری معبر جدید وجود ندارد. از حسن توجه، مطالبه‌گری و پیگیری شما در پاسداشت مفاخر فرهنگی و ملی ایران سپاسگزارم.

گفتنی است، انجمن فرهنگی افراز در نامه‌ای به محمدجواد حق شناس رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران خواستار نامگذاری خیابانی به نام کوروش بزرگ شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.