| کد خبر: 180372 |

◄ ارائه 7 پیشنهاد برای اصلاح طرح ترافیک در تهران

اگرچه هنوز اجرایی شدن اغلب این پیشنهادها نهایی نشده است و برخی نیازمند بررسی یا جلب موافقت ارکان تصمیم‌ساز نظیر شورای‌عالی ترافیک است، اما در صورتی که اجرای آنها قطعی شود، شاهد اجرای نسخه تکامل‌یافته طرح ترافیک در سال آتی خواهیم بود.

تین نیوز

دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، از جزئیات هفت پیشنهاد برای اصلاح مدیریت ترافیک تهران، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی کریمی، با اشاره به اینکه  اولین بخش از طرح ترافیک 98 قابل رویت شد، اظهار کرد: این بخش نمایی از ترکیب هفت اقدام و پیشنهاد برای اصلاح نواقص نسخه سال 97 ترافیک است که برخی از آنها پیشنهادهای کارشناسی بوده و برخی دیگر در درون مدیریت شهری طراحی شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی نواقص در طرح ترافیک سال جاری پس از به اجرا گذاشتن آن مشخص شد، افزود: اگرچه هنوز اجرایی شدن اغلب این پیشنهادها نهایی نشده است و برخی از آنها نیازمند بررسی یا جلب موافقت ارکان تصمیم‌ساز نظیر شورای‌عالی ترافیک هستند، اما در صورتی که اجرای آنها قطعی شود، شاهد اجرای نسخه تکامل‌یافته طرح ترافیک در سال آینده خواهیم بود.

کرونی، تصریح کرد: در عین حال بررسی‌هایی که کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران انجام داده، نشان می‌دهد این طرح دچار ضعف در برخورد با متخلفان است و گفته می‌شود در ماه‌های اخیر کسانی که بدون خرید مجوز روزانه به شکل غیرقانونی وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند، متاسفانه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون نشده‌اند.

کرونی به این نکته نیز اشاره داشت که، اگرچه بدهی آنها بابت عوارض تردد در این محدوده در حساب شهروندی آنها ضبط شده و قطعاً در آینده وصول خواهد شد، اما عدم ثبت جریمه از سوی پلیس برای این افراد مهم‌ترین بخش طرح ترافیک سال جاری بوده است. از این رو رفع این نقص که نشات گرفته از عدم هماهنگی کافی میان دو جزء اصلی مدیریت ترافیک یعنی پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری بوده است، اقدام اول برای اصلاح طرح ترافیک در سال 97 به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.