| کد خبر: 178291 |

◄ ضرورت ایجاد تغییرات در سیستم حمل‌ونقل شهری

بی شک بدون جابه‌جایی نمی‌توان شهری را زنده و پویا تصور کرد.

تین نیوز

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران، از ضرورت ایجاد تغییرات در سیستم حمل‌ونقل شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی کرونی با اشاره به اینکه تغییرات در سیستم حمل‌ونقل شهری این بخش را متاثر خواهد کرد، اظهار داشت: طرح‌های یک‌پارجه به طور قطع باید در مسیر کنترل و هدایت حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه سیستم یک‌پارچه حمل‌ونقل عمومی بر جریان ترافیک اثر مستقیم خواهد گذاشت، تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم‌ حمل‌و‌نقلی جامع و کارآمد و تصمیمات موثر بر جریان‌های ترافیکی، ترافیک شهری ر ا از خود متاثر خواهد کرد.

کرونی یادآور شد: بی‌شک بدون جابه‌جایی نمی‌توان شهری را زنده و پویا تصور کرد. این فعالیت چنان با زندگی بشر همراه شده است که نمی‌توان آن را منفک از فعالیت‌های روزمره به شمار آورد.

به گفته وی، در قرن گذشته تغییر جهت کلی از حمل‌ونقل خودرو شخصی مدار به سمت گسترش شبکه‌های حمل‌ونقل همگانی به وجود آمده و از اواخر دهه 1980 سرمایه‌گذاری جهت ایجاد انواع سامانه‌های حمل‌ونقل همگانی در شهرها ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران در صورتی که بدون انجام مطالعات کارشناسی دقیق و در نظر گرفتن شرایط محیطی قبل و بعد از اجرا، انجام شود، سیستم حمل‌ونقلی مشکل‌زا و هزینه‌بر در انتظار شهر  خواهد بود.

کرونی با اشاره به وضعیت فعلی حمل‌ونقل عمومی شهر تهران، خاطرنشان کرد: چنانچه به مدیریت حمل‌و‌نقل در تهران با نگاهی جامع نگریسته نشود، قدرت تصمیم‌گیری مناسب و منطقی از مدیران شهری در برابر معضلات، از بین خواهد رفت و چنین اتفاقی باعث می‌شود تا حمل‌ونقل عمومی در وضعیتی که با آن مواجه است باقی بماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.