| کد خبر: 176885 |

◄ کاهش 60 درصدی منابع درآمدی شهرداری‌ با حذف عوارض و مالیات برارزش افزوده

بر اساس لایحه ارسالی دولت نه تنها سهم مالیات ارزش افزوده از منابع درآمدی شهرداری کاهش پیدا می‌کند بلکه عوارض نیز از منابع درآمدی آن‌ها حذف خواهد شد.

تین نیوز

رئیس شورای‌عالی استان‌ها از کاهش 60‌درصدی منابع درآمدی شهرداری‌ها با حذف عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی الویری با اشاره به این مهم که به این منظور درخواست تشکیل کمیته سه جانبه‌ای را برای حفظ منابع درآمدی شهرداری‌ها به مجلس داده‌ایم، اظهار کرد: متاسفانه در ارائه لایحه حذف عوارض و مالیات بر ارزش افزوده به کسری بودجه‌ای که شهرداری با آن مواجه است توجهی نشده و چنان‌چه این اتفاق بیفتد شهرداری‌ها با مشکلات مالی بیش‌تری روبه‌رو می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود به حساسیت به وجود آمده نزد نمایندگان مجلس به منظور ساماندهی مالیات برارزش افزوده شهرداری‌ها اشاره داشت و افزود: خوشبختانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موضوع بازگشت این منابع درآمدی به شهرداری‌ها مطرح است.

الویری به پیگیری‌های مداوم شورای‌عالی استان‌ها پرداخت و تصریح کرد: اگر این موارد بازنگری شوند حقوق فعلی شهرداری‌ها تثبیت خواهد شد.

الویری اظهار داشت: بر اساس لایحه ارسالی دولت نه تنها سهم مالیات ارزش افزوده از منابع درآمدی شهرداری کاهش پیدا می‌کند بلکه عوارض نیز از منابع درآمدی آنها حذف خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: براساس همکاری نمایندگان مجلس مقرر شده تا کمیته‌ای سه جانبه مرکب از نمایندگان شورای عالی استان‌ها، اعضای شورای شهر تهران و کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شود و پیشنهادهای جدید را مورد بررسی قرار دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.