| کد خبر: 152695 |

کاهش مهاجرت به تهران نیازمند عزم جدی در تمام ارکان نظام

حسن رسولی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره کاهش مهاجرت به پایتخت گفت: "مدیریت‌شهری با آثار و پیامدهای منفی پدیده مهاجرت بی‌رویه به تهران نه تنها آشناست که همیشه با آن رو به روست. "

تین نیوز

حسن‌رسولی، عضوشورای‌اسلامی‌شهرتهران، درباره کاهش مهاجرت به پایتخت گفت: "مدیریت‌شهری با آثار و پیامدهای‌منفی پدیده مهاجرت بی‌رویه به تهران نه تنها آشناست که همیشه با آن روبه‌روست. "

مساله مهاجرت به عنوان یکی از معضلات‌اساسی تهران همیشه مطرح بوده اما اقدام عملیاتی برای جلوگیری از این افزایش جمعیت در پایتخت شاهد نبودیم.

پایتخت بودن تهران و وجود امکانات‌وتجهیزاتی برتر نسبت به سایر شهرها از علت‌های اصلی برای مهاجرت در این کلانشهر به حساب می‌آید تاجایی که بنا به گفته رئیس آمار مدیریت استان تهران از سال 90 تا 95 بیش از یک میلیون نفر به جمعیت تهران افزوده شده است.

مهاجرت روستاییان به تهران و سکونت آنها به اطراف این کلانشهر به معضل جدی تبدیل شده درحالی که به گفته نمایندگان مجلس با استفاده از ظرفیت روستاها و مناطق محروم می‌توان این مهاجرت‌ها را کنترل و در نهایت کاهش داد.

آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیادوبزهکاری‌ها از جمله مواردی است که از کنار حاشیه‌نشینی‌ها ایجاد می‌شود و اگر نتوان راه‌حلی برای آن پیدا کرد در آینده‌ای نه‌چندان دور مشکلات پایتخت را دوچندان خواهد کرد.

صاحبنظران 6 مسیر برای رفع این پیامدها و کنترل جمعیت مهاجر به استان‌تهران پیشنهاد می‌دهند، که عبارتند از: اجرای سیاست‏های درازمدت آمایش سرزمینی، تدوین یک مدل جدید مدیریت‌شهر متناسب با الگوی جدید شهرنشینی در کشور، ایجاد مرکز خدماتی،‌رفاهی،سکونتی در میان روستاهای هر منطقه‌شهری، مشخص کردن حریم واقعی مجموعه شهری تهران، از بین بردن دوقطبی خدمات‌ورفاه سکونتی بین تهران و شهرهای اطراف و احیای شورای نظارت بر گسترش نقاط زیستی تهران است.

اما اجرای این راهکارها و کاهش مهاجرت به تهران باید به همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها اجرا شود.

حسن رسولی، در گفت‌گو با شهردارآنلاین با تأکید بر لزوم هماهنگی بین تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها اظهار کرد: "برای کاهش مهاجرت به پایتخت تمام ارکان نظام باید متحد و با عزم راسخ وارد میدان شوند تا مدیریت شهری هم بتواند با هماهنگی تمام سازمان‌ها به عنوان یک بخش مؤثر در عرصه حضور داشته و مشکلات را حل کنند."

رسولی در پایان خاطرنشان کرد: "مسئله مهاجرت یک موضوع ملی است که نیازمند همکاری تمام ارکان نظام است."

 

منبع: شهرداری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.