| کد خبر: 77854 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ محدودیت استفاده از مجوز طرح ترافیک در دیگر شهرها

تین نیوز | مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران در خصوص ابعاد اعتبار استفاده از مجوز طرح ترافیک، گفت: محل استفاده از برچسب آرم طرح ترافیک تنها به شهر صدور محدود شده و در دیگر استان ها مجوزی برای ورود به محدوده طرح ترافیک محسوب نمی شود.

مصطفی قنبرنژاد در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به اتمام زمان فروش مجوز سالیانه مجوز طرح ترافیک تصریح کرد: بر اساس مقررات و به منظور جلوگیری از تداخل در امور دیگر شهرها، مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک هر شهری تنها در شهر محل صدور دارای اعتبار و قابل استفاده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز آمادگی لازم نزد این مرکز برای افزایش زمان فروش آرم طرح ترافیک وجود داشت، افزود: تلاش بر این بود که واگذاری مجوز ورود به مناطق از پیش تعریف شده  در زمان اعلام شده صورت بگیرد.

این اظهارنظر در حالی مطرح است که با نزدیک شدن به تعطیلات پایان و آغاز سال جدید بسیاری از شهروندان مهیای سفر به دیگر شهر به منظور گذراندن اوقات فراغت خود هستند. همه بر این نکته واقف هستند که محدودیت ها با آغاز سال جدید تا پایان یافتن تعطیلات برداشته می شود اما آیا تدبیری برای ترافیک آخر سال نیز اندیشیده شده تا مسافران در دیگر شهرها ناگزیر از ماندن پشت دروازه های شهر مقصد خود نباشند؟

صرف نظر از محدودیت های اعمال شده در قانون به منظور استفاده از مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در دیگر شهرها، این روزها خبرهایی از افزایش تا 80 درصدی قیمت این مجوزها از شورای شهر به گوش می رسد. باید منتظر بود و دید آیا استقبال از خرید در سال های آینده نیز به طور گسترده خواهد بود یاخیر؟

در این رابطه رئیس کمیته عمران شورای شهر، گفته است در کمیسیون عمران افزایش 80 درصدی نرخ مجوزهای طرح ترافیک تصویب شد. هرچند با طراحی مکانیزم پیشنهادی از سوی شهرداری این افزایش قیمت چندان برای استفاده کنندگان از آرم طرح ترافیک دشوار نیست. استفاده کنندگان از آرم های طرح ترافیک باید عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را پرداخت کنند و می توانند از یک روز تا 290 روز برای ورود به محدوده انتخاب کرده بنابراین افزایش هزینه چندانی بر آنها تحمیل نخواهد شد اما پیامد آن کنترل مدیریت سفر در شهر است.
 
به گفته شاکری، 80 درصد، سقف افزایش نرخ آرم طرح ترافیک است و تخفیف های کلی برای گروه های مختلف در نظر گرفته شده است. لایحه نرخ آرم طرح ترافیک در آینده در صحن غیرعلنی مطرح خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.