| کد خبر: 60911 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ چرا ال ۹۰ تاکسی نشد؟

تین نیوز | از زمانی که بحث نوسازی تاکسی های فرسوده در محافل مختلف مطرح شد، گزینه های زیادی از خودروهای داخلی و خارجی برای ورود به این بخش کاندیدا شدند که در نهایت خودروسازان داخلی برنده این میدان شده و پراید و پژو 405  و در نهایت سمند با رنگ زرد تاکسی وارد خیابان ها در تمامی کشور شدند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام مدیر عامل وقت سازمان تاکسیرانی دو گزینه پژو 405 و ال 90 در لیست خودروهای دارای استاندارد تاکسی شناخته شدند که پژو 405 با ربودن گوی سبقت از رقیب خود وارد بازار شده و به جولان در عرصه ناوگان تاکسیرانی پرداخت. حال این سوال قابل پرسش است که چرا ال 90 علیرغم محبوبیت نتوانست با رنگ زرد زیبا به تاکسی تبدیل شود؟ سوالی که از مدیر فروش آن روزهای ایران خودرو پرسیده ایم.

عبداله بابایی در گفتگو با تین نیوز، در این باره گفت: خودرو سازان در انتخاب خودرو در کاربری های مختلف نقش تعیین کننده ای دارند. با اعلام استاندارد های خودرو برابر با ضوابط ساخت تاکسی برندهای مدنظر به تاکسی تبدیل می شوند.

وی با اشاره به این نکته که قرار نبود ال 90 تاکسی شود، اظهار داشت: خودرو ال 90 با توجه به تیراژ تولید قابلیت تاکسی شدن نداشت و این درخواست نیز باید از سوی تاکسیرانی پبگیری می شد.

کارشناس خودرو افزود: سازمان تاکسی رانی با ارائه درخواست، می تواند برخی خودرو های دارای استاندارد تاکسی را به منظور استفاده در ناوگان تاکسیرانی از خودرو سازان بخواهد و چنانچه شرایط مناسب اجرای درخواست بود این امر اتفاق می افتد.

بابایی تاکید کرد: تیراژ تولید ال 90 با گذشت چند سال از تولید هنوز هم پاسخگوی نیاز ناوگان تاکسیرانی نیست. لذا تحقق این کار کمی بعید به نظر می رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن جعفری 0 0

    باسلام خودرو l۹۰ دوگانه سوز بر اساس توافق سال ۱۳۸۸ ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت شرکت پارس خودرو سالانه ۲۵۰۰۰ دستگاه تولید شود. به صورت آزمایشی تعداد ۸۰۰ دستگاه تولید و در طرح نوسازی تاکسی ها در سبد انتخاب رانندگان قرار گرفت. قیمت دوگانه سوز آن ۱۱۷۰۰۰۰۰ تومان بود. در شهر تهران هیچ راننده ای حاضر نشد و تاکسیرانی نیز همکاری نکرد. در مشهد نیز بعد از سه ماه ۳ راننده حاضر شدند و در نهایت در اواسط سال ۱۳۸۹ با توجه به اینکه حدود یکسال از تاریخ تولید آنها می گذشت به یک شرکت تاکسیرانی خصوصی در اصفهان واگذار شد. علت اصلی عدم انتخاب هزینه بالای تعمیر و نگهداری آن برای رانندگان بود. مثلا آن موقعه چراغ جلو ۴۰۰ هزار تومان و شیشه جلو ۶۰۰هزار تومان بودو رانندگان توان نگهداری آن را نداشتند. تاکسی l۹۰ نسبت به پژو ۴۰۵ و پراید تاکسی خوبی می باشد.

    • محمد رضا 1 0

      با سلام. الان داخل شهر اصفهان ال ۹۰تاکسی خیلی رایج و جا افتادس و ماشین با کیفیتی هست واقعا. امیدوارم دیگه تولید نکنن ک همینا خاص باش تا مردم قدرشو بدونن و دیگه دست رد بهش نزنن. خداییش بهتر از سمند و پژو و آردی

    • رامتین 0 0

      به نظر منم شما درست میگی ولی در جواب به دوستمون اقای محمدرضا به نظرم باید تولید انبوه صورت بگیره تا جای خودرو های بی کیفیت رو بگیره.