| کد خبر: 48849 |

◄ آریسان و مزیت هایش؛ وانت پیکان به عراق می رود

تین نیوز | سرانجام پیکان وانت، پرسودترین محصول ایران‌خودرو در سال‌های اخیر با 9 سال تأخیر از رده خارج شد و به خاطره‌ها پیوست. خودرویی که مشکلات زیادی از بابت ایمنی، مصرف سوخت و آلایندگی، راحتی و طراحی داشت.
 
به گزارش تین نیوز، خودروی جایگزین پیکان وانت، به نام آریسان یا PU1، همان پژو روای وانت می‌باشد که تغییراتی در ظاهر آن بویژه چراغ‌ها و جلوپنجره و داشبورد آن به چشم می‌خورد.
 
آریسان از موتور 1700 سی‌سی بهینه شده روا سود می‌برد و داشبورد آن نیز همانند مدل‌های اصلاح شده اخیر در محصولات خانواده 405 است. انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب در این خودرو، مزیتی است که آن را در مرتبه ای بالاتر از وانت پراید یا 151 کارا قرار می‌دهد.

ارتفاع زیاد کف خودرو از زمین، ضربه‌گیرهای خاص، جای بار با لبه‌های بلند، استاندارد آلایندگی یورو 4، ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان تاشو، امکان سفارش در دو نسخه بنزینی و پایه گازسوز با دو مخزن گاز از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.
 
پیکان وانت، همچنان زنده باقی می‌ماند و قرار است در تأسیسات ایران‌خودرو در عراق مونتاژ شود. تولید آریسان نیز در ابتدا روزانه 50 دستگاه بوده که به تدریج به 150 دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.