| کد خبر: 25539 |

عضو کمیسیسون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄بدون تخصیص بند " ق "، خرید تاکسی و موتور برقی غیر ممکن است / دلیل آتش سوزی اخیر مترو

تین نیوز | رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه" بدون در نظر گرفتن بند "ق" تبصره دو قانون بودجه سال 93 خرید تاکسی های هیبریدی و موتورهای برقی از سوی مردم محال است" افزود: از طریق بودجه حاصل از بند "ق"، دولت، مسئولیت تخفیفات و شهرداری، مسئولیت تسهیلات خرید تاکسی و موتور سیکلت برقی را بر عهده می گیرند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به بند "ق" تبصره دو بودجه سال 93 و برآورد مدیریت شهری از بودجه ای که از سوی آنها بابت صرفه جویی در مصرف سوخت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: ارقام قابل توجهی طی چهارسال گذشته از سوی دولت بابت توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

وی افزود: در حال حاضر با کمبود ناوگان روبرو هستیم. به طوری که ناوگان اتوبوسرانی از حدود 8 هزار دستگاه در گذشته به 6 هزار دستگاه رسیده که بسیار تعجب آور است.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به آتش سوزی اخیر مترو در ایستگاه نواب بیان داشت:یکی از دلایل وقوع اتفاقات اخیر، فرسودگی واگن ها به دلیل استفاده بیش از حد است و در حال حاضر واگن جایگزین برای خارج کردن واگن های فرسوده برای نوسازی و "اورهال" کردن در اختیار شهرداری تهران نیست.

بدهی 7000 میلیاردی دولت به شهرداری تهران
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه از بدهی 7هزار میلیاردی دولت به شهرداری تهران خبر داد و گفت: دولت طی سال جاری مبلغ 300 میلیارد تومان از این بدهی را به حساب شهرداری تهران واریز کرده است. به طوری که 50 درصد از سهم ساخت و بهره برداری مترو و 82 درصد از سهم نوسازی ناوگان اتوبوس بر عهده دولت است.

شاکری با اشاره به نقش بند "ق" تبصره دو قانون بودجه سال 93 در اجرای برنامه های شهرداری تهران تصریح کرد: خرید تاکسی های هیبریدی و موتورهای برقی بدون در نظر گرفتن بودجه حاصل از بند "ق" قابل اجرا نخواهد بود. زیرا قیمت این تاکسی ها و موتورها به قدری گران است که در صورت واردات، مردم توان خرید آن را ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت محدودیت های مالی بسیار بزرگی دارد به طوری که نمی توان اطمینان 100درصدی بر انجام وعده های دولت داشت اما در شهرداری تهران،صبح روز 22 مهر بودجه شش ماه اول سال 93 مترو تهران به طور کامل ابلاغ و تخصیص داده شد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.