| کد خبر: 243035 |

شهرهایی با بیشترین قابلیت پیاده‌روی در جهان

استفاده از خودروهای شخصی به عنوان رایج‌ترین وسیله رفت‌وآمد در شهرها بسیار چالش‌برانگیز است؛ چراکه می‌تواند منجر به وقوع مشکلاتی نظیر ترافیک، سوانح خیابانی، کاهش سرعت عبورومرور و افزایش هزینه پارکینگ‌ها شود.

تین نیوز

پیاده‌روی امکان تماشای شهرها را از فاصله نزدیک و با تمرکز بیشتر فراهم می‌آورد و می‌تواند به بازدید بیشتر مردم از مراکز تجاری، رستوران‌ها و کافه‌ها منجر شود که این امر به سهم خود در رونق اقتصادی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

از سوی دیگر، مردم به هنگام عبورومرور در شهرها از طریق پیاده‌روی، زمان بیشتری برای برقراری تعاملات اجتماعی با یکدیگر دارند که در نتیجه آن، امکان حل مشکلات شهری نیز افزایش می‌یابد. مهم‌تر این‌که، ترویج پیاده‌روی در شهرها، استفاده از وسایل نقلیه موتوری را کاهش می‌دهد و در پی آن، ترافیک خودرویی و تبعات منفی ناشی از آن نظیر تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا و سوانح خیابانی به حداقل می‌رسد.

امروزه مدیران در بسیاری از شهرهای جهان، در تلاش هستند قابلیت پیاده‌روی را در معابر افزایش دهند که این امر، تغییرات زیادی را در بافت شهرها به وجود آورده است. امروزه بسیاری از خیابان‌هایی را که پیش از این در مالکیت خودروها قرار داشت، پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری فرا گرفته است، به‌ویژه در بعضی از شهرهای جهان، قابلیت پیاده‌روی به مراتب بیشتر از امکان تردد از طریق وسایل نقلیه است. در ادامه به معرفی بعضی از این شهرها پرداخته می‌شود.

شهرهایی با بیشترین قابلیت پیاده‌روی در جهان

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک که در سراسر دنیا به سیب بزرگ نیز شهرت دارد، یکی از بهترین شهرهای جهان با بیشترین قابلیت پیاده‌روی به‌شمار می‌رود. ساکنان و گردشگران نیویورک بازدید از جاذبه‌های بی‌شمار شهر را از طریق پیاده‌روی بسیار لذت‌بخش‌تر از تردد به وسیله خودروها می‌دانند و به همین دلیل، سراسر شهر را پیاده‌راه‌های وسیع و پوشیده در درختان زیبا فرا گرفته است. علاوه بر این، خدمات حمل‌ونقل عمومی مانند متروها، اتوبوس‌ها، قطارها و مسیرهای دوچرخه‌سواری شهر نیز به حدی پیشرفته و جذاب طراحی شده است که امکان تردد راحت و ایمن مسافران را بدون نیاز به خودروهای شخصی به هر نقطه از سیب بزرگ فراهم می‌آورد. نیویورک شهری بسیار وسیع است و به همین دلیل، نمی‌توان تنها از طریق پیاده‌روی به همه جای آن دسترسی پیدا کرد، با این حال خدمات ویژه حمل‌ونقل عمومی اغلب مردم و گردشگران شهر را به استفاده از آن‌ها در کنار پیاده‌روی سوق داده است.

گردشگران نیویورک بازدید از جاذبه‌های مختلف شهر نظیر پارک مرکزی را تنها از طریق پیاده‌روی جالب می‌دانند؛ چراکه در این صورت می‌توانند از تمام گوشه‌وکنارهای اعجاب‌انگیز آن از فاصله نزدیک بازدید کنند.

شهرهایی با بیشترین قابلیت پیاده‌روی در جهان

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ ناحیه‌ای خودمختار و منطقه ویژه اداری مهم در غرب دلتای رود مروارید و دریای جنوبی جمهوری خلق چین به حساب می‌آید که از نظر طراحی شهری در منطقه به شهرت بالایی دست یافته است. مدیران هنگ‌کنگ همواره در تلاش هستند قابلیت پیاده‌روی را در آن بهبود ببخشند تا در کنار تمام مزایای آن، به رونق گردشگری در شهر کمک کنند. هنگ‌کنگ یکی از شهرهای زیبای اطراف چین محسوب می‌شود که مردم را در هر نقطه به تماشای جذابیت خاص خود دعوت می‌کند. قابلیت دسترسی به اغلب مناطق شهر به واسطه حمل‌ونقل عمومی تسهیل شده، ضمن این‌که مسیرهای گسترده پیاده‌روی نیز رفت‌وآمد را برای ساکنان و بازدیدکنندگان شهر لذت‌بخش کرده است.

جالب است بدانید که تماشای بسیاری از جاذبه‌های شهر تنها از طریق پیاده‌روی امکان‌پذیر است که این مسیرهای طولانی با درختانی زیبا در دو طرف و پوشش‌های گیاهی بی‌نظیر خود، مشقت سفر طولانی به صورت پیاده را برای کاربران به لذت تبدیل می‌کند.

شهرهایی با بیشترین قابلیت پیاده‌روی در جهان

پاریس، فرانسه

پیاده‌روی در میان مردم پاریس، پایتخت فرانسه، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل، بسیاری از سفرهای روزمره تنها در پیاده‌راه‌های شهر انجام می‌شود. پایتخت فرانسه از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و بی‌شماری برخوردار است که مسیرهای پیاده‌روی امکان بازدید از آن‌ها را فراهم می‌آورد. در واقع، روند سفر در شهر برای گردشگران اغلب به این صورت است که در تورهایی چندروزه، امکان بازدید از تمام زیبایی‌های شهر، از مکان‌های تاریخی گرفته تا جاذبه‌های کوچک، تنها از طریق چند روز پیاده‌روی فراهم می‌آید. معماری شگفت‌انگیز پاریس از مهم‌ترین فاکتورهای ترویج پیاده‌روی در آن به‌شمار می‌رود زیرا گردشگران بازدید از تمام آن‌ها را تنها از طریق پیاده‌روی ممکن و لذت‌بخش تصور می‌کنند. از سوی دیگر، وسعت نه چندان زیاد پایتخت فرانسه، قابلیت عبورومرور از طریق پیاده‌روی در آن را افزایش داده و آن را در لیست یکی از پیاده‌روترین شهرهای جهان قرار داده است.

شهرهایی با بیشترین قابلیت پیاده‌روی در جهان

شانگهای، چین

شانگهای، کلان‌شهری در چین با جمعیت بیش از ۲۴ میلیون نفر، از زیباترین نقاط کشور به‌شمار می‌رود که از ویژگی‌های متعددی برای جذب گردشگر به خود برخوردار است. استقرار در هتل‌های شهر با وجود برخورداری از امکانات بسیار پیشرفته، هزینه زیادی را برای گردشگران در پی ندارد و این در حالی است که وفور آن‌ها در شانگهای، امکان بازدید از جاذبه‌ها را از طریق پیاده‌روی فراهم می‌آورد. حمل‌ونقل عمومی پیشرفته و مقرون‌به‌صرفه نیز از دیگر ویژگی‌های این کلان‌شهر چینی به‌شمار می‌رود که امکان استفاده از خودروهای شخصی را برای تردد در آن به حداقل رسانده است.

شهرهایی با بیشترین قابلیت پیاده‌روی در جهان

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.