| کد خبر: 235845 |

◄ شروع زندگی شغلی در یک شهر دیگر؛ چطور از نو شروع کنیم؟

پیدا کردن شغل به خودی خود کار سختی است. حال اگر این سختی با مهاجرت به شهر دیگر و دردسرهای آن همراه باشد،‌ چند برابر می‌شود.

تین نیوز

 بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت کاری به شهر‌های دیگر را دارند، اغلب به دلیل مسائل مالی یا دلایل شخصی از قبیل ازدواج و نزدیکی به خانواده اقدام به مهاجرت به شهر دیگر می‌کنند. موردی که در تهران یا دیگر شهرهای بزرگ کشور به راحتی قابل مشاهده است. اما باید توجه داشت که شروع زندگی شغلی در یک شهر دیگر،‌ به سادگی امکان‌پذیر نیست و نیاز است تا به نکات و ابعادی که روی زندگی شغلی در شهر دیگر اثر گذار است، توجه کرد. به همین دلیل در این مطلب شما با نکات شروع زندگی شغلی در شهر دیگر و اینکه چطور از نو آن را شروع کنیم، آشنا خواهید شد.

نکات مهم برای تصمیم‌گیری و شروع کار در شهر جدید

برای افرادی که قصد مهاجرت به شهری دیگر برای شروع کار جدید را دارند،‌ مهمترین نکته نحوهٔ تصمیم‌گیری برای شروع کار جدید است. این دسته افراد باید تصمیم بگیرند که هدف‌شان در ابتدا، مهاجرت و بعد پیدا کردن شغل جدید است؛ یا اینکه در نظر دارند ابتدا از بابت شغل و پیدا کردن آن در شهر جدید خیالشان راحت شود و سپس اقدام به مهاجرت کنند. افرادی که تصمیم‌شان ابتدا مهاجرت و سپس پیدا کردن شغل جدید است باید به این نکته توجه داشته باشند که ممکن است فرآیند پیدا کردن شغل مناسب، کمی زمان‌بر باشد. پس نیاز است تا آنها پس‌انداز مالی خوبی داشته باشند تا بتوانند در زمان بیکاری از آن برای ادامه زندگی استفاده کنند. همچنین این افراد باید از بابت مکانی برای سکونت نیز برنامه‌ریزی داشته باشند تا در زمان بیکاری مشکلی از بابت مسکن و تهیه مایحتاج زندگی برای‌شان ایجاد نشود. اما افرادی که قصد مهاجرت دارند، اما پیش از آن ترجیح می‌دهند که شغل مورد نظرشان را بیابند، قبل از هر چیزی باید زمان مناسبی برای روزمه‌نویسی و پیدا کردن شغل در نظر بگیرند و در صورت اطمینان مهاجرت کنند.

۱. شغل‌های میان‌رده یا شغل‌های پولساز و بالارده؟ آگاهانه انتخاب کنید

از دیگر نکاتی که در زمان پیدا کردن شغل در شهر‌ جدید باید به آن توجه کرد،‌ تصمیم‌گیری برای انتخاب شغلی میان رده با حقوق پایه یا شغلی بالارده با درآمد بالا است. شغل‌های میان رده به دلیل آنکه نیاز به تخصص و سرمایه چندانی ندارند، در بیشتر شهرها به سادگی قابل دسترس هستند. به عنوان مثال کافیست تا به لینک استخدام شهر تبریز به نشانی https://divar.ir/s/tabriz/jobs در بخش استخدام و کاریابی سایت دیوار مراجعه کنید تا متوجه میزان بالای آگهی‌های استخدام در این نوع شغل‌ها شوید. مشاغل پولساز و بالارده مانند مشاغلی که در ردهٔ مدیریتی هستند، ‌با وجود درآمد بالاتر نیاز به داشتن رزومه مناسب و تخصص دارند و استخدام در آنها کمی زمان‌برتر از استخدام در مشاغل میان رده است. بنابراین فردی که قصد مهاجرت و شروع زندگی جدید در شهر دیگر را دارد، باید به این نکته توجه کافی داشته باشد.

Picture3

۲. شهر جدید را شناسایی کنید

نکتهٔ مهم دیگری که برای شروع زندگی کاری در شهر جدید باید به آن توجه کرد، شناخت آن شهر است. به عنوان مثال سبک زندگی در شهر اصفهان با سبک زندگی در رشت متفاوت است. این تفاوت به خوبی در نوع مشاغل معرفی شده در کاریابی رشت در دیوار مشهود است. کافیست تا فرد جویای کار در شهر رشت سری به سایت دیوار و بخش کاریابی و استخدام آن بزند،‌ تا متوجه شود که چه میزان سبک زندگی روی مشاغل شهر اثر گذاشته است. بنابراین قبل از دست به کار شدن برای پیدا کردن شغل جدید و شروع زندگی شغلی، لازم است تا با شهر محل سکونت و سبک زندگی مردم آنجا آشنا شوید.

۳. حقوق و مزایا را به‌درستی بررسی کنید

به افرادی که قصد مهاجرت به شهر دیگر را دارند، توصیه می‌شود هرگز براساس حقوق و مزایای شغل قبلی به دنبال کار در شهر جدید نباشند. زیرا هر شهر ممکن است میزان حقوق و مزایای متفاوتی با شهر دیگر داشته باشد. به عنوان مثال؛ اگر سری به آگهی های استخدامی در اصفهان بزنید خواهید دید که در این شهر صنعتی، میزان حقوق و مزایا نسبت به یک شهر کوچک و کمتر صنعتی شده مانند، کرمانشاه متفاوت است. بنابراین ابتدا باید با کمی جستجو متوجه میزان حقوق و مزایا شد و سپس برای پیدا کردن شغل جدید یا انجام مصاحبه کاری اقدام کرد.

۴. از مشاغل موقت و فصلی غافل نشوید

یکی از پیشنهادهای مناسب برای افرادی که قصد شروع زندگی شغلی در شهر جدید را دارند، اشتغال در مشاغل فصلی و کوتاه مدت است. این شیوه به آنها کمک می‌‌کند تا پیش از دستیابی به شغل دلخواه و مناسب از طریق اشتغال در چنین مشاغلی نیاز مالی خود را تامین کنند. معمولاً در هر شهر با توجه به سبک زندگی مشاغل کوتاه مدت و فصلی مختلفی وجود دارد که با کمی تحقیق محلی می‌‌توان به وجود آن پی‌ برد.

سخن آخر

Picture4

همان‌طور که گفته شد پیدا کردن شغل به خودی خود امر مشکلی است و اگر با مسئله مهاجرت و دردسرهای زندگی در شهر جدید همراه شود،‌ مشکل‌تر نیز خواهد شد. اما می‌توان با توجه به نکات گفته شده در این مطلب دردسرهای مهاجرت‌‌های شغلی را به حداقل رساند. همچنین می‌توان با مراجعه به بخش کاریابی سایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به فهرستی از موسسات کاریابی در شهرهای مختلف ایران دسترسی داشت تا با مراجعه به آنها زودتر به فرصت‌های شغلی مناسب دست پیدا کرد. از طرفی سایت‌های کاریابی آنلاین نیز پیشنهاد مناسبی برای افرادی است که قصد مهاجرت به شهر دیگر و پیدا کردن شغل مناسب را دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.