بازدید سایت : ۷۲۵۰۴

◄ آغاز عملیات احداث طولانی‌ترین خط متروی پایتخت

شهردار تهران از آغاز عملیات خط ده متروی تهران خبر داد.

آغاز عملیات احداث طولانی‌ترین خط متروی پایتخت
تین نیوز |

شهردار تهران از آغاز عملیات خط ده متروی تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز پیروز حناچی در صفحه اینستاگرام شخصی خود از آغاز عملیات توسعه شمالی خط 7 و احداث خط ده متروی تهران به عنوان طولانی‌ترین خط متروی پایتخت پس از تکمیل مراحل طراحی و برنامه‌ریزی، خبر داد.

به گفته شهردار پایتخت، خط ده با طول 43 کیلومتر، 35 ایستگاه و 7 ایستگاه تقاطعی از تهرانپارس تا وردآورد، مناطق 1 تا 5 و 22 را تحت پوشش قرار خواهد داد.

IMG_6081

وی با بیان اینکه مترو تعادلی میان حمل‌ونقل شخصی و عمومی ایجاد می‌کند و ایستگاه‌های تبادلی استفاده بیشتری به دنبال دارد. گفت: فرصت‌های زیادی را وقتی‌که پول داشتیم از دست داده‌ایم و به تنهایی تأمین اعتبار خطوط ریلی از عهده دولت برنمی‌آید و باید از راه‌های دیگر تأمین اعتبار کنیم.

حناچی با اشاره به اینکه همه کلان‌شهرها تلاش می‌کنند با اتصال به حمل‌ونقل ریلی توسعه یابند افزود: در سال‌های اخیر، شهرهای اقماری هشتگرد و پرند به متروی تهران وصل شده‌اند و در آینده نیز شهر جدید پردیس به متروی تهران وصل می‌شود.

IMG_6082

حدود ۲۴۰ کیلومتر خط قابل بهره‌برداری در خطوط متروی تهران تأسیس‌شده و حدود ۴۰ کیلومتر دیگر نیز در خط ۱۰ به آن افزود می‌شود.

 به استناد سخنان شهردار تهران اجرای خط 10 متروی تهران، ضمن برقراری تعادل میان حمل‌ونقل خودرویی و ریلی در نوار شمالی شهر، کانون‌های جمعیتی مانند نمایشگاه بین‌المللی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم تحقیقات را به شبکه حمل‌ونقل ریلی پایتخت متصل و گره‌های ترافیکی مهمی را برطرف خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید

    سلام. یه ضرب المثل قدیمی میگه یک ده آباد به از دَه دِه ویرون. آقا شما که میگی بودجه نداری و پول بلیط مترو جواب هزینه ها تو نمیده و دم به دم به دولت شکایت میکنی که سهمشو از حمل و نقل عمومی نمیده بیا و مردونگی کن همین خطوط متروی نصف کاره فعلی رو تموم کن. این که هی مراسم بگیری و روبان پاره کنی چه دردی از خودت و ملت بی نوا درمون میکنه.

  • سعید

    ادامه: برو دنبال تعمیرات و نگه داری ناوگان .اگه فکری به حال تعمیرات این ناوگان و خطوط نکنی از چند وقت دیگه آمار خروج از خطت بالا میره. از من گفتن.