| کد خبر: 218628 |

معاون وزیر کشور: برنامه‌ریزی شهرها باید براساس بوم و اقلیم باشد

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ظرفیت‌های استان تهران بی‌نظیر است و نباید برنامه‌ریزی شهرها تنها با یک الگو بوده و برنامه‌ریزی شهرها باید بسته به بوم، طبیعت و اقلیم باشد.

تین نیوز

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ظرفیت‌های استان تهران بی‌نظیر است و نباید برنامه‌ریزی شهرها تنها با یک الگو بوده و برنامه‌ریزی شهرها باید بسته به بوم، طبیعت و اقلیم باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دماوند که با حضور شهرداران ۵ شهر و دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار پروژه عمرانی در کشور داریم و در هفته دولت سال جاری، بیش از ۱۸ هزار پروژه با بیش از ۵۰ هزار میلیارد در شرایط پیچیده اقتصادی و تورم افتتاح شد.

وی با بیان اینکه اضافه بر پروژه‌های معمول، ۱۳۰ هزار مورد نوسازی منازل در بحث زلزله کرمانشاه صورت گرفت، افزود: انصافا همه مدیران کشور تلاش می‌کنند، اما در برخی موارد این اقدامات عنوان نمی‌شود و نارضایتی مردم به دلیل دیدن نیمه خالی لیوان است؛ اعتمادسازی، نظام‌مند بودن، حضور در مراکز عمومی و پاسخگو بودن شهرداران از جمله موضوعات حایز اهمیت است

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان داشت: طبیعت، فضای سبز و قدرت خدادادی در شهرستان دماوند بی‌نظیر است و نباید این قدرت را از بین برد؛ همچنین دماوند باید صنایع منحصر به فرد و پاک داشته باشد و در حوزه صنایع تبدیلی و وابسته به کشاورزی ورود کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعه اخیر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شاهد مهاجرت افراد از تهران به شهرها و روستاهای پیرامون هستیم که در صورت برنامه‌ریزی صحیح، این موضوع فرصت و در غیر این صورت تهدید خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به موضوع بین‌شهری بودن دماوند، شاهد سرریز گردشگران و مسافران در ایام پایانی هفته به این شهرستان هستیم که باید با برنامه‌ریزی‌ صحیح، از این ظرفیت استفاده کرد.

جمالی نژاد عمده مشکلات شهرداری ها را موضوعات مالی و تخصیص اعتبار جهت اجرای پروژه های عمرانی دانست و بیان داشت: البته طی بازدید صورت گرفته از دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، عمده مشکلات آنان نگرانی از زلزله های اخیر، بازآفرینی و توجه به بافت فرسوده، ابهام در طرح تفصیلی با هدف کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز، مهاجرت های معکوس از شهر تهران به اطراف و ایجاد شرایط مناسب در حوزه درآمد پایدار بود.

وی با اشاره به افزایش حدود ۱۵هزار میلیارد تومانی درآمد پایدار شهرداری های کشور با تصویب برابری سهم شهرداری‌ها و دولت از مالیات بر ارزش افزوده، ادامه داد: هم اکنون دولت در حوزه درآمدهای پایدار و ارزش افزوده طرح هایی را مطرح نموده و مراحل نهایی خود را طی می کند که امید است با اجرای این طرح ها، درآمدهای مقطعی و تراکم فروشی رها شده و مشکلات در این حوزه مرتفع شود.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: از شهرداران می خواهیم در حوزه پاسخگویی و کاهش نارضایتی ها و بی اعتمادی ها گام بردارند؛ همچنین در حوزه مطالبات بخش تامین ماشین آلات و اعتباری نیز، تسهیلات لازم پرداخت می شود.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.